#BecomeSocial & #GetConnected

Ieder bedrijf kan tegenwoordig niet meer zonder Social Media en dit geldt natuurlijk ook voor de franchise bedrijven. 

We zien regelmatig via Facebook, Twitter en LinkedIn berichten langskomen waarin bedrijven hun bedrijf en/of producten onder de aandacht brengen. Ook zien we foto’s op Instagram langskomen. Vooral bij Instagram zie je dat vooral foodbloggers, bedrijven in de sport en design bedrijven hiervan gebruikmaken. De kracht van Instagram is namelijk het overbrengen van de beleving via een foto en deze zegt meer dan 1.000 woorden. 

Als iemand je op Twitter of Instagram een hartje geeft, of op Facebook een like en bij LinkedIn een duimpje omhoog dan kunnen dit potentiële klanten zijn. Ze zijn immers benieuwd naar het bedrijf en willen op de hoogte gehouden worden van de laatste nieuwtjes. Als ze nog geen klanten zijn dan kunnen het wel klanten worden. Ze zijn immers niet voor niets geïnteresseerd in het bedrijf. Zij kunnen de digitale ambassadeurs worden. 

Als franchiseorganisatie is het verstandig om het gebruik van Social Media te stimuleren. Het is de ideale methode om ambassadeurs voor je merk te creëren. Om te voorkomen dat iedereen maar van alles plaatst kan je er natuurlijk voor kiezen om centraal content aan te leveren maar laat dan de individuele ondernemer wel zijn eigen sausje over de content gieten. De plaatselijke franchisenemer weet immers als beste hoe zijn klanten aangesproken moeten worden. De klanten komen namelijk niet alleen voor het product maar komen ook voor de desbetreffende ondernemer en deze kent zijn klanten als beste.

Claudia Bergman 
Eigenaresse Fresh-C Communication en oprichtster @HelloExpat 
claudia@fresh-ccommunication.com

Claudia Bergman
Claudia Claudia Bergman
Fresh-C Communication - Founder HelloExpat!
Stel je vraag aan Claudia Bergman