Een kijkje in Lombardo's Singapore

Lombardo's burger, bekend als de beste burger in Amsterdam heeft een debuut gemaakt in Singapore met de introductie van; ''The Most Expensive Burger in Singapore''. Ondernemer Martijn Verdonk startte Lombardo’s in 2010 met slechts twee hamburgers op de kaart. Sindsdien is het menu uitgebreid met vijftien andere favorieten en verkoopt de zaak met gemak 250 hamburgers op een doordeweekse middag. Lombardo’s onderscheidt zich van concurrenten door de hoge kwaliteit van de ingrediënten en de zelfgemaakte sauzen volgens geheim recept. Tijdens een vakantie in Amsterdam werd Yim zo enthousiast over de burgers van Lombardo’s dat ze besloot het hamburgerconcept mee naar huis te nemen

De Burger Restaurant rolt Singapore in met een een 'gouden' entree. Voor een mooie $250,- heeft de burger een 24 karaat gouden broodje met zeer kwalitatieve ingrediënten zoals 100% Japanse wagyu rundvlees. De winst van de dure burger gaat naar 'The Children's Charities Association of Singapore'. Martijn Verdonk de oprichter en chef wil eerst iets terug kunnen geven om zo een goede relatie te beginnen met de mensen in Singapore.

Officieel opent Lombardo's op 11 oktober 2019. Sinds de eerste opening bijna 10 jaar geleden is Lombardo's verder met 2000 excellent 5-sterren reviews op TripAdvisor, en wordt nog steeds benoemt tot de beste burger van Amsterdam.

Evelyn Yim, proefde de burger en was meteen verkocht. Ze zag een gouden kans om een Lombardo's Burger Restaurant te openen in Singapore. ''We houden van de cultuur rondom eten en nemen het serieus. Ik ben er van overtuigd dat zij weten wat een excellente burger is wanneer ze het proberen.'' Yim licht haar keuze om Lombardo’s te starten in Singapore toe: “Toen ik voor het eerst een hap nam van de BBQ Pulled Pork Burger van Lombardo’s wist ik het direct: dit is de lekkerste burger die ik ooit heb gegeten. Ik kan niet wachten om mijn landgenoten straks kennis te laten maken met Lombardo’s!” Ook Verdonk is ervan overtuigd dat de burgers in Singapore straks minstens zo in de smaak vallen als in Nederland. “Ik weet dat de Singaporezen hun eten heel erg serieus nemen, de eetcultuur daar is enorm. En ik ben er van overtuigd dat ze een lekkere hamburger zullen herkennen als ze er één proeven!”

Toen het ook nog eens goed klikte tussen Martijn en Evelyn besloot Martijn Verdonk om met ondersteuning van Koelewijn & Partners de kans te grijpen om internationaal te franchisen in Singapore. Met de opening van het restaurant in Singapore is er een eerste mijlpaal behaald, maar als het aan Martijn ligt zullen mensen in de toekomst in nog meer steden over de wereld van een echte kwaliteitsburger kunnen genieten.

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie