ING Retail Jaarprijs Publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel

Meer dan ooit tevoren is het voor retailers zaak zich te onderscheiden. De ING Retail Jaarprijs wil daarbij een belangrijk inspirator zijn. Dit jaar bestaat de ING Retail Jaarprijs vijftien jaar en dit wordt gevierd door voor de retailer in dat kader betekenisvoller te zijn dan ooit tevoren.

De campagne 2009 was blijkens reacties, waarderingsonderzoeken, de immense publiciteit en zichtbaarheid succesvol. Dit inspireert ons om ons dit jaar bij nog meer relevante momenten en gelegenheden te laten zien en volgende stappen te zetten in ons ontwikkelingsproces. Een belangrijke vernieuwing waarvoor wij in het bijzonder de aandacht van u als franchisenemer en franchiseorganisatie vragen, is de verdere professionalisering van onze Publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel. Voortaan hanteren wij voor de Publieksprijs ‘Beste Zelfstandige Winkel' de van 'Beste Winkelketen’ bekende Q&A methodiek. Het waarderen van de deelnemende winkels op het internet door hun klanten levert uiteindelijk de twaalf provinciewinnaars op. Vervolgens wordt er gelegenheid gegeven aan de Telegraaf-lezers om hun stem uit te brengen op basis van de twaalf winkelprofielen in de speciale Telegraaf retailspecial in oktober. Dit leidt uiteindelijk tot de overallwinnaar die bekend wordt gemaakt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala op 10 november 2010.

Deze verdiepingsslag heeft met name de volgende belangrijke implicaties:

  • Verantwoorde onderzoeksresultaten vereisen tenminste 100 waarnemingen per winkel. Beneden die drempel vallen deelnemers buiten mededinging.
  • Om de ondergrens daadwerkelijk te halen is er ter ondersteuning een bewezen promotiekit beschikbaar met offline en online middelen. 
  • Onderdeel van deze promotiekit maakt tevens uit een (per winkel individuele) rapportage van de klantwaardering met benchmarking, verbeterpunten en dergelijke.
  • Deelnamekosten, inclusief de kosten van de promotiekit en rapportage bedragen in geval van individuele deelnemers € 399,-. Deze kosten lopen bij een oplopend aantal deelnemers, bij één centraal factuuradres, terug tot € 299,- bij 100 deelnemers.
  • Zowel de provinciewinnaars als de overallwinnaar ontvangen een winnaarslogo ten behoeve van vrij gebruik in al hun uitingen en zijn onderwerp van alle gegenereerde publiciteit.

Graag geven wij u ter overweging om met uw franchiseorganisatie dit jaar deel te nemen. Daarbij zijn wij in staat om - zo u dat wenst - de rapportage tevens in de vorm van een (interne) winkelcompetitie te gieten en/of door u aan te gegeven benchmarking, waarmee u twee doelen ineen dient tegen een zeer beperkte investering. 

De waarderingen in deze competitie voor de Beste Zelfstandige Winkel tellen ook gewoon mee bij onze verkiezing voor de ING Retail Jaarprijs Publieksprijs Beste Winkelketen, als uw winkelmerk daar ook aan mee doet.
Meer informatie kunt u vinden op www.retailjaarprijs.com

Lees meer over:
Franchise+ Franchiseplus
Redactie