Taco Mundo viert 25 jaar groei, impact én internationale ambities
Taco Mundo bestaat 25 jaar. Wat in 2000 begon met één vestiging in Amsterdam is uitgegroeid tot een succesvolle franchiseformule met 38 vestigingen in 26 steden. De kleurrijke Mexicaanse bezorgformule is inmiddels niet meer weg te denken uit het Nederlandse food delivery-landschap.
Een kwart eeuw groei
De afgelopen jaren kende Taco Mundo een gestage en gezonde groei, dankzij een sterke formule, onderscheidende branding en een hechte samenwerking met franchisenemers. De organisatie heeft zich bewezen als betrouwbare franchisegever, met een duidelijke visie en uitstekende ondersteuning voor ondernemers.
Vanuit het servicekantoor in Amsterdam wordt intensief samengewerkt aan onder andere marketing, inkoop en operationele groei. Inmiddels heeft Taco Mundo een sterke positie verworven als marktleider in de bezorging van Mexicaans eten.
“We zijn trots op hoe we samen met onze franchisepartners dit merk hebben opgebouwd. En we staan pas aan het begin van wat nog komen gaat,” aldus oprichter Tom Filippini.
Maatschappelijk betrokken - ook op ons jubileum
Tijdens het jubileumfeest eerder deze zomer met vrienden, franchisenemers, familie en partners, koos Taco Mundo bewust voor een feest met impact. In plaats van cadeaus werd gevraagd om een donatie aan WereldOuders, ten gunste van een onderwijsproject in Mexico.
De keuze voor Mexico was vanzelfsprekend: het land vormt al 25 jaar de inspiratiebron voor het merk. De opbrengst van de actie, ruim € 5.700, wordt gebruikt om vier complete basisschoolklassen te voorzien van schoolmaterialen zoals boeken, schriften, pennen en andere lesmaterialen. Zo kunnen kinderen uit kwetsbare gezinnen in Mexico het nieuwe schooljaar goed beginnen.
Tom Filippini, oprichter van Taco Mundo, vult aan: “Een back to school-actie, maar dan next level. Dit past precies bij wie we zijn: een merk met een warm hart én serieuze ambities.”
De blik vooruit: verdubbeling in Nederland en eerste stap naar het buitenland
Taco Mundo is nog lang niet uitgegroeid. De komende jaren wil de formule het aantal vestigingen in Nederland verdubbelen. Er is in Nederland nog volop potentie voor nieuwe locaties, met name op plekken waar jongvolwassenen, gezinnen en studenten steeds vaker kiezen voor gemak en kwaliteit.
Ook internationaal wordt de volgende stap voorbereid: binnen een jaar wil Taco Mundo de eerste vestiging buiten Nederland openen. De organisatie is in gesprek met diverse partners om dit te realiseren.
“De formule is schaalbaar, herkenbaar en spreekt een breed publiek aan. Dat maakt uitbreiding over de grens een logische én haalbare stap,” aldus CEO Suze van der Horst.
Franchisen met een missie
Taco Mundo biedt franchisenemers niet alleen een krachtige formule, maar ook de kans om onderdeel te zijn van een merk dat maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus neemt. Van duurzame verpakkingen tot sociale projecten: betrokken ondernemen zit diep in het DNA van Taco Mundo.