Shoeby-oprichtster is overtuigd van kracht stenen winkels
Het Nederlandse modemerk Shoeby bestaat 35 jaar en nog altijd is oprichtster Mieke van Deursen de drijvende kracht achter deze franchiseformule. Mieke staat nog iedere week een paar uurtjes in steeds een andere winkel. “Dat vind ik belangrijk. Dat is dé plek om aan te voelen wat er in de markt gebeurt. Wat wil onze klant? Waar wordt ‘ie blij van? Bovendien geniet ik er zo van. Advies geven, met een paar accessoires nét even de puntjes op de i van een outfit zetten. Dat is het leukste wat er is”, vertelt Mieke.
In 1981 opende ze haar eerste winkel in Den Bosch, inmiddels telt de formule 225 vestigingen. Mieke is nog altijd overtuigd van de kracht van stenen winkels. “Voor veel mensen is het dagelijkse bezoekje aan de winkel een uitje”, aldus Mieke.
Rebranding en restyling
Ter ere van dit jubileum werkt Shoeby aan een rebranding van het merk en de winkels worden gerestyled. In elke winkel komt een personal shopper. Stylist en personal shopper Kiki is het nieuwe gezicht van deze nieuwe - servicegerichte - strategie van Shoeby. Ook onderdeel van Shoeby’s nieuwe positionering: samenwerkingen met bekende mode-iconen. Sinds kort ligt er bijvoorbeeld een collectie van Fred van Leer in de winkels.