Mie Like franchise B.V. lanceert de nieuwe franchiseformule WOK&

Binnenkort zullen de eerste WOK& stores hun deuren openen. Rotterdam en Nijmegen zijn als eerst aan de beurt, maar Amsterdam, Den Haag en Harderwijk staan ook al op de agenda. De formule is gericht op de toekomst. Inspelen op de veranderende consumenteis en nieuwe wetgeving moet het succes gaan maken. Franchise+ sprak met de oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen.

Gat in de markt

“WOK& geeft een verrassende draai aan fastfood. Er is een tweestrijd gaande”, laten de oprichters weten. “Door de huidige 24uurs economie neemt de behoefte aan fastfood alsmaar toe. De bekende aanbieders geven echter onvoldoende gehoor aan de toenemende vraag naar verantwoorde alternatieven. Door gebruik te maken van natuurlijke Aziatische producten en deze te bereiden in de wok, weten wij de consument te voorzien van een verantwoorde en smaakvolle maaltijd binnen 3 minuten. Daarbij kunnen onze gasten tijdens het bestellen gebruik maken van gebruiksvriendelijke filters over ingrediënten en voedingswaarde. Zo kunnen ze snel een keuze maken die bij hen past”, vertelt Boris van Leeuwen enthousiast.

Alles draait om beleving

“Om het hart van de consument te winnen moet je een onderscheidende beleving bieden. Bij WOK& zetten we daarom vol in op de bevlogenheid van de medewerkers”, aldus Boris. Dit gebeurt door de medewerkers centraal te trainen in de WOK& academie. De marketingstrategie staat in het teken van maatschappelijke betrokkenheid. Het verrichten van vrijwilligerswerk in de vestigingsplaatsen is hier een voorbeeld van. Boris legt uit: “Zo versterken we ons imago en creëren we naamsbekendheid. We zeggen niet voor niets ‘Eat with your heart!’” 

Veranderend juridisch speelveld

De wettelijke verankering van de Nederlandse Franchise Code is volgens Mie Like franchise  B.V. een kwestie van tijd. “Als franchisegever dien je je bewust te zijn van je zorgplicht. Binnen onze organisatie zullen we een evenwichtige relatie en eerlijke communicatie onderschrijven. Wij aanschouwen het franchisemodel als een samenwerkingsvorm in plaats van een groeimodel. En van samenwerken moet iedereen sterker worden”, aldus Boris. 

Bekijk ook