Master-franchisenemer opent flagship store van Tasty Donuts & Coffee

Afgelopen vrijdag opende Tasty Donuts & Coffee haar eerste flagship store in Nederland, deze bevindt zich aan de Marktlaan in Hoofddorp. “Met dit concept laten we een glimpje van de toekomstvisie van Tasty Donuts & Coffee in Nederland zien. Naast het bestaande, uitgebreide assortiment met een keuze uit 30 verschillende donuts, worden nu ook vers belegde en huisgemaakte broodjes aangeboden. Naast dit alles mag je zelfs je eigen soft ice mixen. Wij zijn in gesprek met verschillende partners om op korte termijn nog 10 winkels in verschillende plaatsen te openen zoals in Hoofddorp”, vertelt een woordvoerder van de franchiseformule.

“Hoofddorp is met zijn welverdiende progressieve reputatie misschien wel de perfecte plek om nieuwe dingen uit te proberen. Met de zitjes bij het raam, een lees/werk tafel in rustige hoek en een open ruimte die voor culturele evenementen in het hartje van Hoofddorp. Er wonen letterlijk duizenden mensen op loopafstand, dus zal de winkel ook op speelse wijze sociale media gebruiken om op relevante momenten met ze te communiceren. De filiaalhouder zal bijvoorbeeld via social media berichten sturen met de mededeling dat er net warme koekjes uit de oven komen”, aldus de woordvoerder.

Volgens master-franchisenemer David Arik zijn Nederlanders zeker klaar voor de donut. Arik spreekt van een hapje tussendoor dat goed aansluit op de Nederlandse eetcultuur. “Uit cijfers blijkt dat er op jaarbasis al miljoenen donuts worden verkocht vanuit supermarkten en bakkerijen. Nederlanders kennen het verschil nog niet in smaak tussen een ‘kwaliteits-donut’ en een ‘supermarkt-donut’. Het eten van een donut is een cult in andere landen. De donut-cult willen wij ook in Nederland positioneren. In Nederland eten we tussendoor ook oliebollen, stroopwafels en gevulde koeken, deze hebben meer kcal dan merendeel van de donuts”, aldus Arik. 

Bekijk ook