Jumbo ondernemers: "Met de nieuwe samenwerkingsovereenkomst versterken we elkaars positie"
Jumbo Supermarkten en de Ondernemingsvereniging Jumbo (OVJ) hebben een stap gezet om de samenwerking in de toekomst nog sterker te maken. Zij delen de visie dat op basis van een omnichannel-strategie de huidige Jumbo formule wordt doorontwikkeld richting meerdere formats. Ook is afgesproken dat de diverse Jumbo formats door de diversiteit in kostenstructuur een eigen marge/kosten-keten kunnen hebben. Zo nodig zullen de bestaande conditiesystemen hierop worden door ontwikkeld.
Op 19 mei is overeenstemming bereikt over een nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst. Doel daarvan is om gezamenlijk – en met snelheid – te blijven innoveren. Jumbo en de ondernemers zijn van mening dat in een samenleving en branche waar de ontwikkelingen steeds sneller gaan en onzekerheden toenemen, juist onderling vertrouwen van grote betekenis is. Beide partijen erkennen hiermee de kracht van het gezamenlijke ondernemerschap in combinatie met de Jumbo formule.
Solide basis
Volgens CEO Frits van Eerd van Jumbo geeft de overeenkomst voor alle betrokkenen een solide basis om vanuit haar omnichannel-benadering klanten het beste te bieden. “De foodretailbranche is een sterk concurrerende markt, waarin technologische ontwikkelingen nieuwe kansen en uitdagingen opleveren. Dit vereist dat we met de Jumbo formule moeten blijven inspelen op de behoeftes van de klant van vandaag en morgen. Alleen zo maken we het verschil. Dit betekent ook dat de samenwerking met onze franchisenemers hierop moet aansluiten.”
Sterke ondernemersgeest
Ook de OVJ vindt de nieuwe samenwerking een goede zaak. “Jumbo is een organisatie met een sterke ondernemersgeest. Met de nieuwe strategische samenwerkingsovereenkomst versterken we elkaars positie en investeren we in de kracht van lokaal ondernemerschap”, aldus Anrico Maat, voorzitter OVJ. Eén van de voornaamste uitgangspunten in het nieuwe akkoord is de verdere inzet op de zogenoemde omnichannel-strategie van Jumbo. Maat: “De omnichannel-strategie die Jumbo omarmt, werpt duidelijk haar vruchten af. Dit willen we gezamenlijk verder uitbouwen met innovatieve concepten en een goede online propositie. Gezamenlijk bouwen we aan een duurzaam succesvolle toekomst voor Jumbo.”
In de strategische samenwerkingsovereenkomst wordt benadrukt dat zowel Jumbo als de OVJ als gelijkwaardige gesprekspartners willen samenwerken binnen de Jumbo formule.
Op de foto van links naar rechts: Carl van Dam (Jumbo ondernemer), Anrico Maat (voorzitter OVJ en Jumbo ondernemer), Jan Heuving (directeur Vastgoed en Ondernemerszaken), Niek Leussink (Jumbo ondernemer) en Ton van Veen (CFO Jumbo Groep Holding)