Interview met Tom van Geemen, CEO Wolky Shop

Tom van Geemen staat aan het hoofd van 9 monolabel-schoenenwinkels, waarvan 1 in Duitsland, 1 multibrand-winkel en een webshop onder de naam Wolkyshop.com. Hij verkoopt schoenen met een uniek voetbed en een duurzame footprint. De gang van zijn klanten naar de online wereld weet hij op originele wijze op te vangen. Gebruikmakend van de nieuwste technieken weet hij de service aan de klant en zijn voorraden te optimaliseren. Waar grote retailers nog nadenken over uitgebreide elektronische informatie uitwisseling met leveranciers en zaken als RFID heeft hij dit allemaal al operationeel. Reden voor een interview. De retailsector anno nuDe huidige situatie van de retail zie ik als een hele shake-out wat heeft plaatsgevonden, waarbij alleen de sterke, professioneel opgestelde retailers over zijn gebleven. En ik verwacht ook dat in de komende jaren vooral die retailers over blijven die sterk innoveren en die echt professioneel blijven werken. Het succes van de Wolky Shop is min of meer te verklaren doordat we echt gefocust zijn op de consument, waarbij we dus hebben gekeken naar unieke producten, kwalitatief hoogwaardig. In die niche zijn we heel erg succesvol. In 2014 gaan wij onze laatste vier winkels in Nederland nog innoveren. Een nieuw interieur erin, zoals u nu hier ook op de achtergrond een beetje ziet, waarbij we daarnaast verdergaan met de implementatie van het RFID traject in onze processen. In de toekomst willen we ook de bedrijfsvoering nog beter afstemmen. Ook ten aanzien van de omni-channeling waar we meer aandacht aan geven. Vooral onze processen waren vroeger traditioneelDe omni-channeling in de retail is een hele logische ontwikkeling vanuit de consument gedacht. We zijn zelf ook allemaal consumenten en voor onszelf zijn die dingen juist heel erg logisch. Je ziet een bedrijf en hoe je hem benadert en via welke malus is eigenlijk niet spannend. Vooral onze processen waren vroeger altijd traditioneel omdat we de offline winkel en de online winkel apart hadden. We proberen dat nu heel optimaal in elkaar over te brengen en wij willen dat onze klanten verwend worden en dat we optimaal de service kunnen doen zoals de klant dat wil beleven. Tom van Geemen is ??n van de sprekers van het congres What's Going on in (R)etailing?!. Dit congres is het jaarlijkse netwerkevent waar retailers en fabrikanten elkaar ontmoeten. Het programma en alle sprekers zijn terug te vinden op Retailing.nl.