Interview met Specsavers-retailpartner Sandra Murgia

In korte tijd heeft Sandra Murgia bij Specsavers al een vracht aan ervaring opgedaan. Vanuit de telecombranche stapte zij begin 2014 de optiekformule binnen. Van een dienstverband als shopmanager naar het ondernemerschap, dat zij van huis uit heeft meegekregen. Negen maanden van opleidingen en stages en een succesvolle match met een optiekpartner brachten haar als retailpartner naar de vestiging in Assen. En nog geen jaar later volgde een nieuw hoofdstuk. Ze verkocht haar aandelen in Assen en vertrok naar elders in Drenthe. “Ik had niet het gevoel dat ik uit Assen weg moest”, vertelt zij. “Maar in Meppel kwam een nieuwe winkel, met een nieuwe uitstraling. En de plaats Meppel sprak mij altijd al aan.” 

Drieweg-partnerschap

Zij zag het helemaal zitten om ‘met een team van mensen dat kosten noch moeite spaart van begin af aan de winkel op te bouwen’. Bij iedere stap was zij betrokken. De match met de ervaren optiekpartner noemt zij de belangrijkste stap in het proces. Twee weken later kwam de locatie vrij, en daarna is alles in sneltreinvaart gegaan. Op zoek naar een team van medewerkers maakten de twee partners een profielschets van de kandidaten. Daarbij werd ook de hoorspecialist betrokken die als zelfstandig ondernemer onderdeel uitmaakt van de winkel. Murgia noemt het een drieweg-partnerschap. “We nemen ook met z’n drieën de beslissingen.”

Bekijk ook