Interview met scheidsrechter en franchisenemer Björn Kuipers

Of het nu het fluiten van een voetbalwedstrijd in de Champions League betreft of het runnen van een supermarkt, Björn Kuipers gelooft heilig in ‘de kracht van het werken met de juiste mensen’. 

Even was dat niet het geval in zijn carrière als franchisenemer. Nadat zijn 300 medewerkers tellende ‘winnende team’ van C1000 in Oldenzaal in 2015 moest omschakelen naar de formule van Jumbo. “Iedereen was met zichzelf bezig en niet meer met het team.” Hij startte praatsessies, haalde expertise in huis, deelde veel schouderklopjes uit en ging nog meer focussen op de sterke punten van zijn trouwe medewerkers. In 2 tot 3 maanden wist hij het versnipperde personeelsbestand weer om te bouwen naar een eenheid. 

Het proces mondde vorig jaar uit in een 7e plaats op de lijst van beste Jumbo’s in Nederland. Nog geen half jaar na de moeizame omschakeling. 
Voor dit jaar legt hij de lat hoger, hij mikt op een podiumplek. En zoals het een winnaar betaamt: “Het liefst eindigen we op nummer 1.”
Lees het volledige artikel in het vakblad Franchise+, verschijningsdatum: 15 december. Abonnement of gratis proefnummer aanvragen?

Bekijk ook