Hoe staat het met de ombouw van WOK& naar JAMe?

De herpositionering van de Aziatische fast service formule WOK& naar het nieuwe foodconcept JAMe, werpt na 2 maanden zijn vruchten af. Onder het motto ‘The healthiest taste on earth’ serveert JAMe in haar vestigingen gerechten uit de wereldkeuken.

De beslissing om WOK& om te bouwen, heeft goed uitgepakt. Zo laat Wim Markwat, initiatiefnemer van JAMe van franchisegever Mie Like Franchise weten: “We hebben geleerd van onze fouten van de naamkeuze en de marketing. Door een goede analyse te maken, niet te wanhopen en overtuigd te zijn van de kern van ons concept, is de ombouw een succes. Nu komen niet alleen de bewust levende studenten naar ons toe. De bezoekers van grote fastfoodketens weten ons langzaam maar zeker te ontdekken. De jongvolwassenen die bewust gezond eten en leven, zijn onze primaire doelgroep. Daarbij hoort een paar keer week vegetarisch en veganistisch eten.”

Gezond en eerlijk eten is een van de pijlers van de foodformule. “We serveren de gezondste smaak van de wereld. Iedereen met elke (geloofs)overtuiging, kan bij ons terecht. Van halal tot veganist.” Naast noodles, poké bowls en salades is het assortiment verbreed met verschillende soorten burgers waaronder de fallafelburger, vegaburgers en allerlei bites. “We merken dat dit in de smaak valt bij onze gasten”, aldus Wim Markwat.

Van WOK& naar JAMe

In 2017 ging de Aziatische fast service formule WOK& van start. Het concept richtte zich op jonge mensen met een gezonde levensstijl die een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. In een jaar tijd gingen stores in Rotterdam, Heerhugowaard, Enschede en Groningen van start. In mei 2019 maakte WOK& een doorstart als JAMe.
 

Bekijk ook