HEMA introduceert nieuw foodconcept
Vorige week donderdag opende de eerste HEMA-winkel met het vernieuwde foodconcept in Tilburg: LEKKER HEMA. Het bestaat uit een nieuw horeca- en take-awayconcept met nieuwe gerechten en producten en een aansluitende kook-afdeling.
“Met dit nieuwe concept richten we ons op de drie belangrijke HEMA-pijlers: kwaliteit, design en prijs. In de praktijk houdt dit in dat de nieuwe gerechten er allereerst uit zien om op te eten. Kleurrijke smoothiebowls, rijkelijk belegde pizza’s en sappige hamburgers die een glimlach op je gezicht toveren. Ook op kwaliteit hebben we vol ingezet. Alle nieuwe gerechten worden vers in de winkel gemaakt, voor de ogen van de klant. We kopen zoveel mogelijk direct in bij de bron, bij kleine boeren en telers, zodat we precies weten wat voor kwaliteit we inkopen. Ook hebben we de recepturen zelf ontwikkeld. En dat alles voor een aantrekkelijke prijs natuurlijk”, aldus Mischa Simons, executive director buying & merchandising hardgoods & food bij HEMA.
HEMA Tilburg
De HEMA-vestiging aan de Heuvelstraat was 2 maanden dicht voor de verbouwing tot flagshipstore en het is de eerste winkel waar het nieuwe foodconcept is ingevoerd. Deze opening is het startsein van een pilot met winkels in Tilburg, Antwerpen, Brussel, Maassluis en Veghel. Na de pilot wordt bekeken hoe de internationale formule inclusief het nieuwe foodconcept wordt uitgerold in circa 250 winkels.
Zowel de take-away als het restaurantgedeelte in Tilburg is ingericht volgens het LEKKER HEMA concept. Bij de take-away zijn onder andere warme stroopwafels, verse sappen, smoothiebowls en warme rookworst verkrijgbaar. Het restaurantgedeelte heeft 160 zitplaatsen, de gerechten die hier geserveerd worden zijn onder andere pizza’s uit de steenoven, verse saladebowls, soepen, vers gegrilde hamburgers en friet.
HEMA worlds
Ook de andere afdelingen in HEMA Tilburg zijn verbouwd. De hele winkel onderging een transformatie volgens een internationaal concept, dat is ontwikkeld voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. En nu wordt het ook in Nederland, België en Luxemburg geïmplementeerd.
Het belangrijkste verschil is dat de winkels overzichtelijker zijn en zijn ingedeeld in werelden. Nu is het voor klanten eenvoudiger om artikelen te vinden en met elkaar te combineren. Zo staan alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, en woonkamer bij elkaar. Veel kleinere winkels in Nederland zijn de afgelopen maanden al volgens dit concept ingericht, HEMA Tilburg is de eerste grote winkel waar dit is gebeurd.
Fotograaf: Mo Jurriaan Barends