Fortidia onthuld: de nieuwe identiteit van de MBE Worldwide Group

Milaan, 21 november 2024 – MBE Worldwide – een particulier multinationaal bedrijf gevestigd in Italië en wereldwijd actief, introduceert zijn nieuwe groepsmerk Fortidia. Met deze verandering consolideert het bedrijf zijn internationale positie in e-commerce, fulfilment, verzending, marketing en print- en drukwerk en presenteert het een merk dat volledig de essentie en ambities van de groep weerspiegelt.

Fortidia verenigt diverse merken binnen de groep, waaronder Multicopy, PrestaShop, Mail Boxes Etc., PostNet, PACK & SEND, World Options, AlphaGraphics, Print Speak, GEL Proximity en Spedingo. Al deze merken delen één visie: kansen vermenigvuldigen voor bedrijven en consumenten en klanten ondersteunen bij het realiseren van hun ambitieuze doelen.

"We staan op een keerpunt in de geschiedenis van onze groep. Terwijl we blijven groeien en uitbreiden, voelden we de behoefte aan een groepsmerk dat onze gezamenlijke missie en aspiraties beter weerspiegelt, zegt Paolo Fiorelli, voorzitter en CEO van Fortidia."

De groep begon in 1993, toen de familie Fiorelli haar activiteiten op het gebied van verzending en fulfilment in Italië startte onder de naam Mail Boxes Etc. In de afgelopen drie decennia is de groep strategisch gegroeid in e-commerce, digitale oplossingen, marketing en print- en drukwerk. Zo is Fortidia uitgegroeid tot een toonaangevend wereldwijd handelsplatform voor het mkb en consumenten. In 2023 bediende de combinatie van het fysieke platform - met 3.200 Business Solutions Centers in 60 landen - en het PrestaShop e-commerceplatform 1,1 miljoen zakelijke klanten wereldwijd. Dit genereerde een bruto omzet van €1,4 miljard (US$1,5 miljard) en een bruto handelswaarde van €22 miljard (US$23,8 miljard).

Fortidia is meer dan een nieuwe naam; het belichaamt de huidige en toekomstige visie van de groep. De naam is afgeleid van de Latijnse uitdrukking "Fortis Idea", die kracht, moed en betrouwbaarheid symboliseert, evenals het geloof van de groep in de kracht van mensen om een verschil te maken en duurzame groei te realiseren.

"De nieuwe branding weerspiegelt onze toewijding om bedrijven en consumenten te helpen kansen te vermenigvuldigen en hun ambitieuze doelen te bereiken," besluit Fiorelli, waarbij hij benadrukt: “dit komt tot uitdrukking in de missie van Fortidia: Empowering People locally to Power Business globally”.

Fortidiabranding