Compass Group Belgium kiest voor Menuez International
Compass Group België, onderdeel van 's werelds grootste cateringconcern met dezelfde naam, heeft per 1 juni alle gepersonaliseerde en standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform, inclusief marketingkalender, webshop en beeldbank, zal Menuez het hoofdkantoor en alle 260 cateringlocaties (bedrijven, onderwijs- en zorginstellingen) ondersteunen bij het vergroten van de merkzichtbaarheid op locatie en het bewaken van de professionele uitstraling en uniformiteit.
De toekomst van de catering vormgeven
Door de lokale marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, wil de Compass Group Belgium het de locatiemanagers nog gemakkelijker maken om hun zichtbaarheid en sales te vergroten. Aurélie Capouillez, Marketing & Communication Manager bij Compass Group Belgium zegt hierover het volgende: “Het was altijd een enorme uitdaging om voor al onze 260 locaties de promotiematerialen te maken en op te leveren. Daarnaast wilden we intensiever gaan werken met marketingcampagnes die we landelijk konden uitrollen. Hier hadden we een tool voor nodig die multifunctioneel inzetbaar moest zijn en uit te breiden met nieuwe wensen en ideeën. We zochten een tool waarmee we onze locaties konden ondersteunen op het gebied van promotie, merchandise en campagnes, waarbij we zelf niet te veel handling zouden hebben. Daarnaast wilden we een omgeving creëren waar de locaties online terechtkunnen in een beeldbank vol met foto’s en documenten waarmee we hun eigen marketingactiviteiten zo gemakkelijk mogelijk kunnen maken. Het Brand Management Platform van Menuez biedt dat allemaal.”
Ingebouwde marketingkalender en webshop
Om het voor het hoofdkantoor en de locatiemanagers nog makkelijker te maken, heeft Menuez een marketingkalender en webshop in het platform geïntegreerd en daarin de belangrijke communicatiemomenten opgenomen. Aan iedere bijzondere dag, bijvoorbeeld de nationale feestdag van België op 21 juli, zijn bijbehorende marketingmaterialen gekoppeld die met één druk op de knop te personaliseren en te bestellen zijn.
Geerteke Verbaten, oprichter Menuez International: “Met het Brand Management Platform dat wij voor de Compass Group Belgium hebben ontwikkeld, kan Compass professionaliseren. Menuez ontzorgt door automatisering en bewaakt de huisstijl. Zo kan Compass grip houden op alle locaties én ondersteuning geven aan alle locaties. We bieden meer overzicht, inzicht, gemak en flexibiliteit, terwijl het hoofdkantoor meer zicht krijgt op het totaal van alle lokale marketingactiviteiten. Door dit centraal inzichtelijk te maken, kan Compass alle communicatieactiviteiten optimaal op elkaar afstemmen voor een maximaal effect.”
Over Menuez International
Toen Red Bull in 2010 aan Gijs Verbaten vroeg om Red Bull in de horeca letterlijk op de kaart te zetten, twijfelde Gijs geen moment. De behoefte aan gepersonaliseerde materialen was groot, maar moeilijk uitvoerbaar. Om het ontwerpen en bestellen van lokale marketingmaterialen makkelijk en betaalbaar te maken, ontwikkelde Menuez een unieke web-to-printapplicatie met persoonlijke begeleiding. En dat met behoud van de merkidentiteit en zonder dat merken daar zelf omkijken naar hadden. Anno 2024 is de web-to-printapplicatie geëvolueerd tot een Brand Management Platform dat door meer dan 50 merken wereldwijd wordt gebruikt voor het organiseren, beheren, delen, ontwerpen, personaliseren, verspreiden en analyseren van alle lokale marketingmaterialen. En dat zowel offline als online.
Wil je meer weten over hoe Menuez International de marketingactiviteiten kan optimaliseren binnen een organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op via de onderstaande knop!