The Body Shop opent 1e concept store met refill station in NL

'Laten we ons beste been voorzetten en de wereld onder handen nemen bij de nieuwe winkel van THE BODY SHOP® in Rotterdam'

Per 12 maart rolt The Body Shop de mouwen op en brengt haar activistische geest terug met de lancering van haar nieuwe concept store op de Beurstraverse 116 in Rotterdam. In het nieuwe concept is de winkel getransformeerd in een interactieve ‘activist workshop’ waar bezoekers worden uitgenodigd om producten te leren kennen, en te ontdekken hoe we met z’n allen kunnen streven naar een eerlijkere en mooiere wereld. 

Refill Station van The Body Shop

Als het aan The Body Shop ligt, wordt het hervullen van verpakkingen de norm. Klanten kunnen nu een hervulbare aluminium fles (300 ml) kopen en laten vullen met een van de 9* populairste showergels, shampoos, conditioners en handwashes. Zodra de fles leeg is, kun je hem terugbrengen en laten hervullen. Zo simpel is het! Elke fles telt. Door over te gaan op een hervulfles, kan een consument tot wel 32 plastic flessen per jaar uitsparen* en voorkomen dat er zo’n 260 g CO2* vrijkomt in de atmosfeer.

Duurzame elementen in de The Body Shop winkel

The Body Shop gaat terug naar haar roots en blijft vooruitdenken als het aankomt op het milieu. Voor de nieuwe winkel is gebruikgemaakt van ‘groene’ materialen zoals gerecycled hout en gerecycled plastic om de milieu-impact te verminderen. Zo heeft de winkel bijvoorbeeld een facade gemaakt van aluminium, een materiaal dat bij de productie ervan minder energie vraagt in vergelijking met veel andere materialen en dat oneindig recyclebaar is. De winkel is daarnaast voorzien van werkbladen die zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal dat normaal als afval op de vuilstort zou belanden.

Gifting Station

Er is ook een Gifting Station, dat een scala aan manieren en middelen biedt om het perfecte cadeau te creëren, net zo speciaal als de persoon voor wie het is bestemd. Zo kun je je cadeau personaliseren met stempels, lint en cadeaupapier van gerecycled materiaal om je naasten te verrassen met iets unieks.

Activism Corner

De nieuwe winkel bevat ook een ‘activism hub’ waar bezoekers de activistische roots van The Body Shop kunnen ontdekken en de campagnes die het bedrijf voert voor maatschappelijke veranderingen, variërend van gendergelijkheid tot een campagne tegen dierproeven voor cosmetica.

A Team of Activists in The Body Shop

Zoals altijd staat het professionele winkelteam van The Body Shop ook in de Activist Maker Workshop store klaar om klanten te helpen de winkel te ontdekken en te ervaren als nooit tevoren, met persoonlijk make-up-, body-, hair- en skincare-advies. Als je wilt, vertellen de teamleden ook graag over recente campagnes, het milieu, sociale rechtvaardigheid en hoe The Body Shop streeft naar een eerlijkere en mooiere wereld en hoe klanten zelf betrokken kunnen worden en in actie kunnen komen. 

Hugues Laurençon (General Manager France & Benelux): “Wij zijn er erg trots op dat we onze vernieuwde winkel heropenen in Rotterdam. Het is de eerste van dit type op het vasteland van Europa met een Refill Station. Dit nieuwe concept vormt de terugkeer naar de activistische roots van The Body Shop. Als B Corp hebben wij veel aandacht besteed aan ge-upcyclede en duurzame materialen. Ons team is er klaar voor om onze klanten een betekenisvolle winkelbeleving te bieden.” 

Over The Body Shop International

The Body Shop is in 1976 in Brighton, Engeland, opgericht door Anita Roddick, en is een wereldwijd beautymerk. The Body Shop wil een positief verschil maken in de wereld door hoogwaardige, door de natuur geïnspireerde huidverzorging, lichaamsverzorging, haarverzorging en make-up aan te bieden, die op ethische en duurzame wijze geproduceerd zijn. Het bedrijf is een pionier geweest in het laten zien dat een bedrijf zich kan inzetten voor de goede zaak, en dit ethos vormt nog steeds de drijvende kracht voor het bedrijf. The Body Shop heeft ongeveer 3000 retail-locaties in 70 landen. Samen met Aesop en Natura vormt The Body Shop onderdeel van Natura&Co, een wereldwijde multi-channel, multi-brand cosmeticagroep, die zich inzet voor het genereren van een positieve economische, maatschappelijke en ecologische impact.