RedFoxBlue

Ben jij een bewezen succesvolle commerciële manager met kennis en ervaring op het gebied van commerciële strategie, organisatie, training, coaching, digitalisering en werving & selectie. De markt voor het bouwen van commerciële verbeteringen & quick wins is groot en RedFoxBlue kan je hulp, kennis en ervaring goed gebruiken.

RedFoxBlue heeft - in tegenstelling tot individuele training bureaus, consultancy clubs, change en coaching bureaus - als enige in de afgelopen 20 jaar een integrale aanpak voor de onder en bovenstroom ontwikkeld dat ook modulair geleverd kan worden. Door de relatief lage entree fee, een hoge mate trainingsfaciliteiten en hands on begeleiding in het veld, levert RedFoxBlue een mooie balans tussen werk en privé.

Welke trends en ontwikkelingen zijn er op de markt

Vele organisaties moeten de transitie maken naar een nieuwe commerciële aanpak: Digitale transitie, virtual selling, social selling, data, fact based selling, e-commerce. RedFoxBlue maakt daarom innovatieve proposities rondom digital commerce waarbij de klant centraal staat, enmaakt gebruik van diverse verkoopkanalen (on- en offline) waarbij data een grote rol speelt. Naast de diverse onderdelen zoals virtual, social, SEO, SAAS, fact based, data etc. richten zij zich op een propositie waarbij ze dit commerciële proces optimaal managen bij de klant.

RedFoxBlue gelooft dat organisaties die zich tijdig aanpassen aan de steeds sneller veranderende omgeving uiteindelijk het meest succesvol zijn en dus betere commerciële resultaten en een hoger rendement behalen. Een commerciële visie op de toekomst (en hiervan afgeleide sales excellence strategie) met een succesvol uitgevoerde executie zijn hierbij onontbeerlijk. Plezier in het werk en professionaliteit in de uitvoer zijn de basis voor groei van hun klanten en  de partners.

Waarom Partner worden bij RedFoxBlue

Het vosje in het  RedFoxBlue logo is een tangram dat symboliseert dat de verschillende RedFoxBlue partners samen een heterogene eenheid vormen, en vele verschillende vormen kent om klanten succesvol te maken.

Als partner van RedFoxBlue krijg je de vrijheid in het maken van keuzes, het opbouwen & uitbreiden van kennis & kunde en samenwerken met gelijkgestemden tegen een relatief lage entree fee. Daarnaast is persoonlijke ontwikkeling, samen slimmer worden, en het overdragen van je opgebouwde kennis en kunde een genoemde belangrijke reden om aan te sluiten bij RedFoxBlue. Verder bied RedFoxBlue: 

  • Innovatie
  • Aanwijsbare succes stories/referenties 
  • Passie
  • Professionaliteit
  • Zichtbaar toegevoegde waarde
  • Een High Performance Team 
  • Productleiderschap 
  • Excellente Uitvoering als het gaat om commercieel advies & training. 

 

RedFoxBlue Franchise

Ondersteuning als partner

Tijdens de introductie zal een buddy zorgdragen voor de directe ondersteuning tijdens het opleidingstraject dat gedurende de eerste 3 maanden zal plaatsvinden. De interne opleiding wordt verzorgd door de RedFoxBlue partners zelf, én door externe spelers. De buddy zal voornamelijk een sparring partner voor je zijn, om snel en pragmatisch de theorie in praktijk te kunnen omzetten: 

  • learning on the job, door mee te lopen met andere partners
  • hulp bieden bij het verkrijgen én uitvoeren van de eerste RedFoxBlue opdrachten  

Na de introductie zijn er diverse  jaarlijkse centrale- en focus themadagen (consultancy, training, digital, etc.) die door RedFoxBlue partners zelf, én door externe spelers worden georganiseerd, waarbij partners hun horizon kunnen verbreden en daarmee samen sterker kunnen worden. Elke maand wordt er wel iets samen gedaan. 

Wie RedFoxBlue zoekt

RedFoxBlue partners zijn ervaren commerciële teamspelers die affiniteit hebben met strategie, organisatie, cultuur, vaardigheden, transitie en capaciteit, en zin hebben om de stap te maken naar zelfstandig ondernemerschap in een – sinds 2000 - bewezen succesvolle franchiseformule. 
Denk hierbij aan gepassioneerde commerciële managers op HBO/WO niveau, die minimaal 10 jaar ervaring hebben in sales en salesmanagement rollen, en op directieniveau kunnen onderhandelen. De partners van RedFoxBlue kunnen mensen inspireren en motiveren in hun persoonlijke en zakelijke groei. Hiervoor hebben ze een charismatische uitstraling dat zich vertaald in een authentieke en sterke persoonlijkheid, en ze kunnen een bestaand klanten netwerk behouden, dan wel een nieuw netwerk opbouwen.

Interesse?

Wil jij zowel onsite als remote werkzaam zijn voor relaties in het bedrijfsleven en (semi) overheid? Reageer direct en wie weet bouw jij binnenkort samen met RedFoxBlue aan commerciële winnaars. 

Het ontstaan van RedFoxBlue

In juli 2000 is (SSC) Sales Competence Centre B.V. juridisch opgericht als partnerorganisatie dat later uitgroeide naar het huidige RedFoxBlue. Het allerbelangrijkste, alle kennis, ervaring en output werd gebundeld en samengevoegd tot een aan de partners overdraagbaar concept: 'het sales professionaliserings- concept'.

Partners zitten altijd aardig vol met opdrachten en onze klanten zijn meer dan tevreden. In de tweede helft van 2001 voegde Robert Hamminga zich als negende partner bij de club. Sneller dan verwacht halen we grote projecten binnen die meer nog dan voorheen te maken hebben met het verankeren van meetbaar verkoopsucces.

SCC wil als professionaliseringsclub vooral een soort 'Delta Force' club zijn die concreet, meetbaar, pragmatisch en soms onorthodox resultaten boekt voor klanten. Altijd met gedreven en zeer ervaren sales professionals. SCC 'no nonsense' aanpak op de kern doet het goed, ook in grimmige tijden. SCC besluit een vierde kernactiviteit op te nemen: 'interim management'. SCC gaat voor A-merk en marktleiderschap op het gebied 'van fundamentele verandering naar structureel verkoopsucces'.

Vanaf 1 januari 2005 gaan ze verder onder de naam RedFoxBlue. Met 14 partners op weg naar de A- merk status, vol 'Passion & Proven & Profit'. RedFoxBlue ontwikkelt een prachtig nieuw programma: “Sales Acceleratie Management (SAM)”. RedFoxBlue manifesteert zich definitief als een club met een hart. RedFoxBlue BV doet een aandelen-swop met SalesGids en zo treden Robert Hamminga en Elmo Wieland toe tot de groep aandeelhouders.

Missie, visie & kernwaarden van de organisatie

Missie

RedFoxBlue bouwt commerciële winnaars. Sinds 2000 doen zij dat middels een integrale aanpak waarbij het totaal commercieel resultaat van de klant voorop staat. Door RedFoxBlue jarenlange ervaring zijn zij in staat hun klanten een structurele groei te garanderen.

Visie

RedFoxBlue gelooft dat organisaties die zich tijdig aanpassen aan de steeds sneller veranderende omgeving uiteindelijk het meest succesvol zijn en dus betere commerciële resultaten en hogere rendementen behalen Een commerciële visie op de toekomst -en een hiervan afgeleide sales excellence strategie- en een succesvol uitgevoerde executie zijn hierbij onontbeerlijk. Plezier in het werk en professionaliteit in de uitvoer zijn de basis voor groei van onze klanten en onszelf.

Kernwaarden

  • Klanten die er toe doen (Passie voor de klant)
  • Verwachtingen overtreffen en inspelen op Innovatie)
  • Een bedrijf dat er toe doet (Plezier in het werk , Groei in Kwaliteit en Kwantiteit, en Welvarendheid)
  • Partners die er toe doen (Vrijheid in keuzes, opbouwen en uitbreiden van Kennis en Kunde en Motivatie)

Trends & Ontwikkelingen in de markt door de ogen van de franchisegever

Vele organisaties moeten de transitie maken naar een nieuwe commerciële aanpak. Digitale transitie, virtual selling, social selling, data, fact based selling, e-commerce. RedFoxBlue noemt dit transitie naar digital commerce / digitale commercie. RedFoxBlue maakt daarom innovatieve proposities rondom digital commerce waarbij de klant centraal staat, en maken ze gebruik van diverse verkoopkanalen (on- en offline) waarbij data een grote rol speelt. Naast de diverse onderdelen zoals virtual, social, SEO, SAAS, fact based, data etc. richten RedFoxBlue zich op een propositie waarbij ze dit proces managen bij de klant.

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2000
Aantal vestigingen
21
Waarvan franchise
20
Entreegeld
€ 5.000
Jaarlijkse fee
20% van de omzet aflopend naar 10% op basis van omzetbijdrage en dienstverband
Totale investering
€ 14.000
Eigen vermogen
€ 0