5 ontwerptips voor franchisewebsites

Franchiseorganisaties worden geconfronteerd met unieke uitdagingen bij het maken van een website, omdat deze zowel een nationaal als lokaal publiek moet bedienen. Dit omvat het beheren van alle lokale bedrijfsvermeldingen van franchisenemers en het ontwikkelen van authentieke content voor de nationale en lokale pagina's. Het is belangrijk om te focussen op het ontwerpen van consistente elementen bij het maken van een franchisewebsite. Bovendien moet het UX design van een hoge kwaliteit zijn. Wil je advies en inspiratie voor je nieuwe site? Lees dan snel deze tips:

Consistente branding 

Een herkenbaar merk zijn draait om consistentie, en het logo, promotiemateriaal en de kleuren moeten hetzelfde zijn op zowel de nationale site als de lokale sites. Als je je franchisenemers toestaat om hun lokale sites zelf bij te werken, geef ze dan een stijlgids en een mediabibliotheek om een ​​consistente look en feel te behouden in je hele digitale aanwezigheid. Schakel de hulp in van webdesign specialisten om hier voor te zorgen.

Gedetailleerde locatiezoeker

De beste manier om gebruikers te helpen hun dichtstbijzijnde winkel te vinden, is door een franchisezoeker op de nationale site te implementeren. Dit helpt potentiële klanten om eenvoudig naar de voor hen meest relevante locatie te navigeren en maakt het ook mogelijk om conversies van bedrijf naar lokaal te volgen. Door Google Maps aan je site toe te voegen, wordt de navigatie een soepele en eenvoudige ervaring voor je gebruikers, omdat ze op alle apparaten mobielvriendelijk zijn. Sommige franchisewebsites voegen ook geolocatiefunctionaliteit toe die de locatie van elke bezoeker aan de site detecteert, waardoor ze worden aangezet om de lokale pagina van hun dichtstbijzijnde winkel te bekijken.

Lokale content

Je merk kan te maken krijgen met rankings en verlies van verkeer als je content dupliceert op meerdere pagina's met winkellocaties. Het is belangrijk om elke locatie te onderscheiden door kwalitatieve en relevante content te schrijven die specifiek is voor elke winkel, inclusief unieke winkelbeschrijvingen en openingstijden, een gelokaliseerde Over ons-pagina met de teamleden van die winkel, lokale promoties, evenementen en meer. Als elke winkel zijn eigen social media-accounts heeft, integreer deze dan in de lokale sites. Vraag klanten ook om recensies, niet alleen op je website, maar ook op Facebook, Google, Yelp, TripAdvisor, etc. om je zichtbaarheid te vergroten.

Boeiende blogs

Een geweldige manier om meer websiteverkeer te krijgen en je bereik te vergroten, is door regelmatig blogs op je website te publiceren. Volgens HubSpot genereren bedrijven die bloggen 55% meer websiteverkeer dan bedrijven die geen blogcontent maken. Naarmate je het aantal blogs op je site vergroot, kunnen zoekmachines meer van je content crawlen en indexeren, waardoor je zichtbaarheid toeneemt.

Duidelijk navigatiemenu

Een van de belangrijkste elementen in webdesign is het navigatiemenu, omdat het klanten een gids biedt om de structuur van de site te verkennen. Navigatie is vooral belangrijk op een franchisesite, omdat gebruikers kunnen wisselen tussen de nationale site en de lokale winkelsites, en ze moeten kunnen identificeren wanneer ze wisselen tussen de twee. Zorg daarom dat het navigatiemenu op je franchisewebsite duidelijk en overzichtelijk is.

Lees meer over: