Formule
CafeCito
Cafecito staat voor hoogwaardige kwaliteit specialty koffie. Met een eigen koffiebranderij en meerdere espressobars in Amsterdam en Rotterdam is het bedrijf snel aan het groeien. Het concept van Cafecito is gebaseerd op vakmanschap en finesse, met een duidelijke focus op bewuste levensgenieters die waarde hechten aan ontspanning en waardering voor de kleine verfijnde dingen in het leven.
Franchisen bij Cafecito
Binnen de Cafecito franchiseformule worden verantwoordelijkheden en taken helder verdeeld tussen de franchisegever en de franchisenemer. De franchisegever richt zich op aspecten zoals marketing, inkoop, kennisvergaring en groei. Dit stelt de franchisenemer in staat om zich volledig te concentreren op het bewerken van de lokale markt en het ondernemerschap.
Het Assortiment
Het assortiment van Cafecito wordt centraal samengesteld, waarbij er gezorgd wordt voor consistentie en kwaliteit. Franchisenemers ontvangen uitgebreide trainingen en begeleiding, zowel voor als tijdens de opstartfase, en blijven ook daarna ondersteund. Door middel van presentaties, handboeken, mails en bereidingswijzen worden zij op de hoogte gehouden van alle aspecten van de Cafecito formule.
Marketing
Cafecito hecht veel waarde aan de kernwaarden die consistent moeten zijn in alle communicatie-uitingen. Dit geldt voor zowel online als offline kanalen, zoals e-mails, social media posts, outdoor campagnes, webteksten en persberichten. Cafecito biedt advies en ondersteuning bij deze uitingen en verzorgt centraal georganiseerde marketingactiviteiten.
Vestiging
De locatie van een nieuwe Cafecito vestiging is cruciaal voor het succes. Cafecito ondersteunt franchisenemers bij het zoeken en selecteren van een geschikte locatie. De uitstraling van Cafecito wordt mede bepaald door de karakteristieke inrichting, waarbij de locatie een belangrijke rol speelt.

Kerncijfers
550000
6