BoConcept

    BoConcept is op zoek naar een Multi-Unit franchise partner in Nederland. Sluit je nu aan bij een succesvol bedrijf met een groot internationaal bereik en een toppositie in de sector van wereldmeubelen!

    Meubels en accessoires

    BoConcept biedt de consument designmeubels, welke aan te passen zijn aan zijn of haar behoeften en dromen. Daarbij helpen de interieuradviseurs van BoConcept de klant om ze goed met elkaar en het bestaande interieur van de klant te combineren.

    Het zijn betaalbare meubels met een goede marge. BoConcept wil haar klanten verwennen met hoogwaardig design tegen een betaalbare prijs. 

    BoConcept realiseert tweemaal per jaar een nieuwe trendy en uitdagende collectie design meubelen. In iedere winkel worden producten gepresenteerd die het beste aansluiten bij het publiek, de omgeving en de doelgroep.

    Het trendy blijven en meegaan met de markt, is iets waar BoConcept ijzersterk in is. Dit bepaalt het succes van de formule!

    Wat onderscheidt de franchiseformule?

    Door de geringe verkoopvloeroppervlake, het trendy design van de meubels en de uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding, weet de BoConcept- franchisenemer een hoge omzet per vierkante meter te realiseren. Het betaalbare luxe assortiment is uniek in Nederland en heeft zich in Rotterdam al bewezen.

    Persoonlijke aandacht en meedenken met de klant zijn de minimale standaardeisen bij BoConcept. De interieuradviseurs gaan zelfs nog verder, om echt goed advies te geven wordt er een afspraak gemaakt bij de klanten thuis.

    De jarenlange ervaring op het gebied van meubels en franchise hebben geleid tot het succes van vandaag de dag. De driehoek tot succes wordt gevormd door de franchisenemers, de centrale organisatie en de perfecte locatie. De franchisenemers, ook wel de “local heroes” genoemd, kennen de lokale markt en spelen daar slim op in.

    De centrale organisatie van BoConcept ondersteunt, adviseert en faciliteert m.b.t. de winkelinrichting, een gecoordineerde collectie meubels, marketingmaterialen, verkooptools, een administratie- en informatiesysteem en trainingen voor personeel. Waardoor de franchisenemers zich volledig kunnen richten op hun klanten.

    Passie en doorzettingsvermogen zijn datgene wat de mensen achter BoConcept in beweging houdt. De gemeenschappelijke missie is het beschikbaar maken van designmeubelen voor de moderne consument tegen een betaalbare prijs.

    Waarom franchisen bij BoConcept?

    • Wereldwijd merk, met een uitstekende reputatie en wereldwijde vraag.
    • Succesvol bedrijf wat de komende jaren tot 600 winkels zal groeien.
    • Ervaren en solide franchisegever, met een uniek, beproefd en aantrekkelijk concept.
    • Zorgvuldig gedefinieerde doelgroep.
    • Uitstekende prijs– kwaliteitverhouding voor de producten.
    • Efficiënte automatisering.
    • Premium kwaliteit interieur ontwerp tegen eerlijke prijzen ("betaalbare luxe").
    • Bedrijfsconcept met een snel genererend cashflow model.
    • Hoge omzet per vierkante meter en hoge brutomarges.
    • Uitzonderlijke opleidingen en ondersteuning op alle bedrijfsgebieden (initiële en lopende).
    • Efficient Standaardwinkel openingsproces om de winkels te helpen presteren vanaf dag 1.
    • Uitgebreide marketing, communicatie & richtlijnen voor visuele merchandising en ondersteuning.
    • Unieke "Interieurdesign Service" – krachtige tool om te differentiëren en upsellen.
    • Snel groeiend B2B-verkoopkanaal voor extra inkomsten.
    • Gecoördineerde productcollectie met design meubels die door de klant zelf zijn samen te stellen.
    • Voortdurende introductie van nieuwe producten, krachtig ondersteund door marketing.
    • Totaalconcept voor de franchisenemer.
    • Geen fee voor exclusief recht als franchisenemer in heel Nederland. Je betaalt pas een eenmalige vaste fee (€ 25.000,-) voor ondersteuning bij de start.

    Wij ondersteunen franchisenemers actief

    Binnen de branche is er geen concept dat de franchisenemers professioneler ondersteunt en adviseert dan BoConcept. De ondersteuning is intensief en uitgebreid, maar gemakkelijk te begrijpen en goed gestructureerd. Hierdoor weet jij als franchisenemer waar je aan toe bent en wat je mag verwachten.

    Als BoConcept-franchisenemer krijg je de ondersteuning die je wilt hebben: full service. De sterke instrumenten en ondersteuning in alle bedrijfsgebieden en detailhandel maakt het opzetten en management van een winkel eenvoudig.

    Dit maakt het mogelijk om als ondernemer door te bouwen tot 7 winkels door heel Nederland met exclusiviteit.

    BoConcept zoekt een Multi-Unit Franchisepartner die de intentie en de financiële capaciteit heeft om 7 winkels te openen in Nederland

    Profiel Multi-Unit franchisepartner:

    • Je hebt een persoonlijke passie voor design, stijl, interieur, architectuur en trends. Ervaring binnen de woonbranche is een pré.
    • De volgende karaktereigenschappen zijn op jouw lijf geschreven: energiek, enthousiast, ondernemend, resultaatgericht, empathisch, inspirerend, vastberaden en communicatief vaardig.
    • Je begrijpt dat je een teamlid bent van een wereldwijd merk en dat je de zaken moet ontwikkelen in overeenstemming met het concept.
    • Je hebt kennis van zaken en ervaring, daardoor een goed fundament om jouw zaken goed af te handelen.
    • Verkoop- en managementervaring en bereidheid om leiding te geven, te delegeren en te motiveren worden aanbevolen als een goede basis voor het runnen van een winkel van BoConcept.
    • Retailervaring, bij voorkeur in combinatie met een passie voor design en stijl zijn een aanvulling voor dit profiel en een belangrijk pluspunt.
    • Ook is het van belang dat je de Engelse taal goed beheerst in woord en geschrift.
    • Mogelijkheid om een organisatie op te bouwen en zich te engageren voor een ambitieus winkel ontwikkelplan.

    Financiële vereisten

    • Om in staat te zijn diverse winkels in een stabiel tempo te openen adviseren wij een eigen vermogen van tenminste €750.000,-, gespreid te investeren over de komende jaren.
    • Het gemiddelde start-up investeringsniveau voor elke BoConcept Store is €500,000, afhankelijk van grootte en locatie. Waaronder een eenmalige fee van €25,000 voor de opstartondersteuning door BoConcept.

    BoConcept is voortdurend in ontwikkeling, grensverleggend, altijd op zoek naar beter. Dat is wat de formule zo sterk maakt!

    Interesse?

    Ben je op zoek naar een superieure Retail franchise, met een bewezen en aantrekkelijk franchise model? Dan ben jij de franchise partner die wij zoeken.

    Over BoConcept franchise

    BoConcept, opgericht in 1952 in Denemarken, staat voor design meubels met internationale flair, waarbij individuele wensen van de consument vrij te combineren zijn. De collecties van BoConcept zijn ontworpen voor een doelgroep die waarde hecht aan het ontwerp, er een trendy lifestyle op na houdt en zich thuis voelt in een levendige omgeving.

    Bijzonder sterke punten zijn de grote selecties van multifunctionele meubels en de expertise van ervaren interieuradviseurs. Er zijn meer dan 250 BoConcept- verkooppunten in meer dan 50 landen.

    BoConcept is uitgegroeid tot wereldwijd toonaangevende Retail meubelketen van Scandinavisch ontwerp. Ze zijn gespecialiseerd in het creëren van moderne en verfijnde woonruimtes tegen betaalbare prijzen.

    BoConcept biedt middels het franchisemodel al 25 jaar een unieke winkelervaring. Onderscheidend is ook de uitzonderlijke klantenservice- en consultancyexpertise. Ook in Nederland heeft het concept zich reeds bewezen. In Rotterdam Alexandrium staat een vestiging die een uitstekend resultaat laat zien.

    BoConcept biedt een aantrekkelijk businessmodel waarin alle kerncompetenties door de gehele formule zijn geïmplementeerd, van design, branding, marketing en productie tot logistiek, verkoop en klantenservice. Het concept is doorontwikkeld voor een optimaal resultaat van alle winkels, met verschillende oppervlakten. Momenteel opent BoConcept wereldwijd maandelijks meerdere vestigingen.

    BoConcept heeft meer dan 300+ winkels wereldwijd. (90% daarvan is franchise). Ze zijn is 65 landen actief op 6 continenten, een wereldwijd merk dus. De doelstelling voor de komende 5 jaar is: uitbreiden naar 600+ winkels. 

    Winkels:

    Global brand: 65 landen | 265+ Merkwinkels

    • Europa: 190
    • Amerika: 40+
    • Midden-Oosten en Noord-Afrika: 10
    • Azië en stille oceaan: 70+
    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    1952
    Aantal vestigingen
    300
    Waarvan franchise
    270
    Entreegeld
    €25.000
    Franchise fee
    0%
    Totale investering
    €1.500.000
    Benodigd eigen vermogen
    €750.000