Specsavers groeit verder met recordomzet

Specsavers Nederland sluit het boekjaar (maart 2023-februari 2024) af met een recordomzet van 185,1 miljoen euro. Dit jaar zit er naast een groei in de horen- en contactlenzen divisies ook een groei in de verkoop van brillen. De omzet toont een algehele groei van 6,2 procent ten opzichte van vorig jaar. De focus van Specsavers ligt, net als het afgelopen jaar, op kwalitatieve oog- en hoorzorg toegankelijk maken en houden voor iedereen.

De omzetgroei komt door de groei in volume, zowel van hoortoestellen, als brillen en contactlenzen. Verder hebben het toenemend aantal ooggezondheidsonderzoeken en productontwikkelingen geleid tot een omzetgroei.

Tijdbesparende processen

De focus van het afgelopen jaar en het komende jaar blijft liggen op het verbeteren én versterken van tijdbesparende processen voor klanten en voor de medewerkers van Specsavers. Volgens Wouter van der Hoeven, directeur van Specsavers Nederland, is het belangrijk om hier voortdurend mee bezig te zijn voor zowel de klanttevredenheid als het werkplezier. “Dit jaar zijn wij uitgeroepen tot de derde beste werkplek van Nederland door Great Place To Work. Een prestatie waar wij heel trots op zijn en elke dag hard voor werken”, aldus Van der Hoeven.

Ontwikkelingen

Specsavers heeft afgelopen jaar het initiatief Stop Fade-out gelanceerd. Fade-out is de verzamelnaam voor de mentale gevolgen van gehoorverlies waardoor mensen sociaal steeds verder naar de achtergrond raken. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 3 mensen met gehoorverlies fade-out ervaart. 51 procent geeft zelfs aan de grip op het leven te verliezen. Als initiatiefnemer wil Specsavers de negatieve gevolgen van gehoorverlies meer onder de aandacht brengen in de maatschappij en werken aan een branchebrede aanpak voor dit probleem. “Inmiddels worden er concrete stappen gezet om dit initiatief officieel om te zetten in een stichting. Het is belangrijk om een branchebrede aanpak op te zetten, waarbij we samenwerken met de wetenschap en praktijk voor meer onderzoek en bewustwording”, aldus Van der Hoeven.

Het ooggezondheidsonderzoek blijft een belangrijk focuspunt voor Specsavers en in de branche. Na je veertigste levensjaar gaat de gezondheid van je ogen achteruit, daarom is het van groot belang om elke twee jaar je ogen te laten controleren. Met het ooggezondheidsonderzoek kunnen tekenen van ziektes als glaucoom eerder worden gesignaleerd. “Uit onderzoek blijkt dat men niet weet hoe belangrijk het is om na je veertigste de gezondheid van je ogen te laten controleren. Het risico van een oogaandoening stijgt vanaf deze leeftijd, een derde van Nederland weet dit niet. Wij zetten daarom volle bak in op campagnes rondom het vergroten van de bewustwording van de Nederlanders rondom diens ooggezondheid”, vervolgt Van der Hoeven.

Meer informatie over de Specsaver formule? Klik op onderstaande knop:

Meer informatie

Lees meer over:
Bekijk ook