Slim reclame maken voor je nieuwe franchisevestiging

Open je binnenkort een nieuwe franchisevestiging? Een spannend moment! Om direct goed van start te gaan, is het raadzaam om alvast eens na te denken over de wijze waarop je deze nieuwe vestiging onder de aandacht brengt bij een lokaal publiek.

Kies bijvoorbeeld voor het gebruik van spandoeken van Drukzo, die je op verschillende plekken in de vestigingsplaats van je onderneming ophangt. Vermeld niet alleen de opening van je nieuwe franchisevestiging, maar combineer het met een korte routebeschrijving. Het zet voorbijgangers aan om een kijkje te nemen. Zeker voor vestigingen buiten het centrum van een stad of dorp is het belangrijk om verschillende vormen van offline marketing in te zetten.

Aan de slag met drukwerk voor een lokaal publiek

Niet alleen bedrukte spandoeken zijn een slimme vorm van offline marketing. Denk bijvoorbeeld ook eens na over een mooie banner drukken, welke je bijvoorbeeld bij de lokale sportvereniging op kunt laten hangen in ruil voor sponsoring. Zowel het spandoek als een mooie banner zullen bijdragen aan een snelle groei van je lokale naamsbekendheid. Een derde optie is het langs de deuren brengen van flyers. Vermeld de producten en diensten die je mensen biedt, neem een korte routebeschrijving op in het ontwerp en verwijs mensen naar je website.

Zorg dat het drukwerk past bij je huisstijl

Waar je voor drukwerk voorheen naar de lokale drukkerij ging, bestel je dit tegenwoordig eenvoudig online. Je kunt zelf een ontwerp uploaden, deze in een online tool ontwerpen of een bestaand sjabloon gebruiken. Het bestellen van drukwerk wordt op deze manier heel eenvoudig. Belangrijk hierbij is voornamelijk dat het drukwerk qua stijl past bij je huisstijl. Men zal je bedrijfsnaam en huisstijl meermaals tegen moeten komen, voordat je organisatie volledig vertrouwd wordt.

Combineer offline en online marketing met elkaar

Naast de verschillende offline uitingen, helpt ook online marketing met het verbeteren van je naamsbekendheid. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je zichtbaar bent op de verschillende sociale media platforms van tegenwoordig. Het voordeel van sociale media is de mogelijkheid om de interactie aan te gaan met de lokale doelgroep van je franchisevestiging. Hebben ze een vraag? Via sociale kanalen kun je deze snel beantwoorden. Daarbij kun je er periodiek een winactie organiseren, waarbij lokale inwoners een bericht van je franchisevestiging delen onder hun eigen netwerk. Zo is al snel een breed lokaal publiek op de hoogte van de opening van je winkel! 

Lees meer over:

Het Nederlandse Drukzo is al ruim 10 jaar één van de grootste printpartijen in Nederland, en zelfs binnen Europa. Met de enorm ruime keuze aan producten is er voor ieder wat wils.