Online marketing essentieel bij Springkussenverhuur

Online marketing is essentieel bij het verhuren van springkussens. Springkussenverhuur Nederland ontwerpt voor haar franchisenemers een professionele website die optimaal vindbaar is in Google. Ook qua social media loopt de formule voorop. Het grootste gedeelte van de offerte-aanvragen komt via de websites binnen.

Franchisegever Wilfred Stomp heeft als SEO-expert veel kennis over online marketing. Daarnaast is hij franchisegever van de formule Partytentverhuur Nederland. Samen met Erik Schoormans besloot hij vorig jaar om de formule Springkussenverhuur Nederland op te richten. “We kwamen veel in aanraking met lokale feesten, zoals kinderfeesten en bruiloften. We merkten dat er behoefte was aan professionele, lokale aanbieders van springkussens. Zo ontstond het idee om een franchiseformule op te richten.” Erik is mede-eigenaar van het bedrijf Gaaf! Verhuur dat materialen verhuurt voor feesten en (sport)evenementen. “We zijn dus experts in online marketing en in het verhuren van materialen. Dat is een krachtige combinatie. Hierdoor hebben we alle kennis in huis om franchisenemers goed te ondersteunen”, aldus Wilfred.

Vrijheid

Springkussenverhuur Nederland is een soft-franchiseformule. “Franchisenemers kunnen rekenen op een professionele begeleiding. Ze moeten dat zien als advies, niet als reglement”, vertelt Erik. Ook vertelt hij dat elk marktgebied anders is. Daarom voert de organisatie voor nieuwe franchisenemers altijd een omgevingsanalyse uit. Hieruit blijkt bijvoorbeeld of het interessant is om extra activiteiten te ontplooien, zoals de verkoop van feestartikelen. Franchisenemers die willen starten met Springkussenverhuur Nederland moeten zo’n 7.500 euro investeren in een basisassortiment. “Dit is voldoende om aan het grootste deel van de vraag te voldoen”, weet Erik uit ervaring. “Enkele keren per jaar willen klanten een grotere attractie. Die kunnen franchisenemers lenen van het hoofdkantoor.”

Online marketing

De kracht van Springkussenverhuur Nederland is de online marketing. De franchiseorganisatie ontwerpt een professionele website voor de franchisenemers die in de top drie staat van de zoekresultaten in Google. Ook heeft de franchisegever experts in dienst die de online trends volgen van social media en bijvoorbeeld Whatsapp. Wilfred heeft de ervaring dat het grootste gedeelte van de orders binnenkomt via deze online marketing. “Ondernemers kunnen er daarnaast voor kiezen om organisaties en sportverenigingen in de omgeving te benaderen. Dat is interessant omdat zij vaak grotere evenementen organiseren. Ook daar kunnen we franchisenemers bij ondersteunen.”

Landelijk

Springkussenverhuur Nederland heeft nu zes franchisenemers. De oprichters hebben de ambitie om het bedrijf uit te bouwen tot een formule met landelijke dekking. “Voor franchisenemers is het prettig als er collega’s in de regio gevestigd zijn”, legt Erik uit. “Zo kunnen ze gezamenlijk grotere projecten oppakken.”