De Marketing Funnel van Franchise+

Vorige keer hebben we geschreven over of jouw franchise marketingstrategie klaar is voor 2021. In dit artikel gaan we iets meer de diepte in en gaan we de marketing funnel van Franchise+ beschrijven. In andere woorden, welke marketing strategieën en tactieken gebruiken wij om franchiseformules mee te helpen met hun groeidoelstellingen en/of expansie ambities. Om structuur en consistentie te bewaken in de marketing strategieën van Franchise+ gebruiken wij altijd de marketing funnel in het opzetten van onze campagnes. Uiteindelijk willen wij een bezoeker op onze website omzetten in een franchisenemer, om dit te realiseren is er vertrouwen nodig en dat vertrouwen moet je winnen.

De fases van de Franchise+ Marketing Funnel

Veelal zullen potentiële franchisenemers een customer journey afleggen voordat ze interesse tonen in een franchiseformule. Binnen Franchise+ zien we dit als een proces met verschillende fases waarin je op een consistente manier een steeds sterkere band opbouwt met je doelgroep. Binnen de marketing funnel zijn er vier verschillende fases. In de afbeeldingen hieronder zie je een marketing funnel bestaande uit 4 fases die we inzetten bij campagnes voor onze klanten.

  • Interesseer
  • Inspireer
  • Overtuig
  • Verbind
De Marketing van Franchise+ voor de werving van franchisenemers

Het komt zelden voor dat een potentiële franchisenemer interesse toont in een franchiseformule bij het eerste contactmoment. Daarom willen we altijd dat onze doelgroep meerdere keren in aanraking komt met onze kanalen en dit kan van alles zijn. Het bezoeken van de Franchise+ website, het zien van een social media advertentie, het lezen van een e-mail, het zien van een video over franchising, het luisteren naar een franchise podcast, het zien van een webinair, het klikken op een franchise google zoekresultaat, het bezoeken van de Franchisebeurs Onderneem't of het lezen van het Franchise+ vakblad. Kortom, hoe meer een potentiële franchisenemers in aanraking komt met een franchiseformule, hoe meer ze geneigd zijn om een voorkeur te ontwikkelen in een specifieke franchiseformule. Vaak wordt dit het exposure effect genoemd omdat mensen eerder kiezen voor producten en of diensten waarmee ze bekend zijn. Daarom willen we er altijd voor zorgen dat we onze doelgroep meer dan één keer 'kunnen aanraken' voordat ze informatie aanvragen over een franchiseformule. Om dit op een zo goed mogelijke manier in de praktijk te bewerkstelligen, werken we met een marketingfunnel.

De Fases van een Franchise+ Marketing Funnel

Het begin van onze funnel is het eerste moment wanneer iemand met Franchise+ in aanraking komt. Het eind van de funnel is uiteindelijk wanneer iemand het laatste gesprek heeft met een franchisegever. Onze marketing funnel heeft als doel om de potentiële franchisenemer te interesseren, te inspireren, te overtuigen en uiteindelijk te verbinden met een franchiseformule. Zoals je kunt zien in de afbeelding hierboven gebruiken we verschillende type content, wat weer gebaseerd is op de verschillende fases in de marketing funnel. Iemand die in de begin van de funnel zit (top of the funnel) heeft andere informatie nodig dan iemand die onderin de funnel zit (bottom of the funnel). Om dit nog naar een hoger niveau te tillen, hebben we ook bepaalde processen geautomatiseerd binnen Franchise+ zodat we de customer journey verder kunnen optimaliseren en professionaliseren en de franchisenemer meehelpen in zijn of haar zoektocht naar de perfecte formule.

Waarom groeien met Franchise+

We werken met een hele specifieke doelgroep die we altijd toegevoegde waarde willen bieden in hun zoektocht naar een franchiseformule. We zijn meer dan alleen een marktplaats in franchise en willen de grootste franchise kennisplatform zijn van Nederland om de doelgroep franchisnemers te blijven binden. We weten dat elke franchiseformule uniek is en daarom opzoek naar een uniek type franchisenemer. Met onze marketing funnel bewaken we de structuur en de consistentie met onze campagnes, maar zijn we ook creatief in onze advertenties om zo de juiste boodschap en het verhaal van de de franchisegever te communiceren. Wilt u nou meer weten over Franchise+ en wat we doen als organisatie zijnde, klik dan hier.

Als je overtuigd bent en klaar bent om te groeien neem dan contact met ons op door onderstaand formulier in te vullen of bel naar 035-588 20 53.

Lees meer over:
Floris Blom - Franchise+ Marketeer Floris Blom
Allround marketeer