De impact van buitenreclame op lokale bedrijven
Buitenreclame omvat ongelooflijk veel verschillende reclame-uitingen. Eigenlijk kun je hier alles onder scharen wat je buiten tegenkomt. Van posters en billboards tot lichtmastreclame en gevelreclame. De impact van buitenreclame op lokale bedrijven is enorm. Want hoewel er de afgelopen tijd vooral veel aandacht is geweest voor online marketing, blijft offline marketing minstens zo belangrijk. Als je je vooral wilt richten op de lokale bevolking is dit misschien nog wel belangrijker. Maar hoe kan NPB Media buitenreclame helpen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid? Waarom is dit zo effectief in vergelijking met andere reclame-uitingen?
Je valt op!
Het allergrootste voordeel van buitenreclame is dat je hiermee direct flink opvalt. Als je kiest voor een goed opgezette campagne op een strategische plek, win je direct een groot deel van de lokale bevolking voor je. Bovendien kan men dit ook niet omzeilen. Waar online advertenties nog veelal geblokkeerd kunnen worden, kunnen mensen zich niet afwenden van buitenreclame. Het is er nou eenmaal. Het is zichtbaar, het valt op en het trekt direct de aandacht. Of je dit nu wilt of niet. Dat maakt buitenreclame dan ook zo aantrekkelijk. Geheel onbewust of bewust raken mensen bekend met jouw merk en logo.
Bovendien heb je met buitenreclame ook het voordeel dat de boodschap beter blijft hangen. Dit komt door de kracht van herhaling. Als in de hele stad reclame-uitingen van jouw bedrijf hangen, komt de lokale bevolking dit overal tegen. Als ze onderweg zijn naar het werk of bijvoorbeeld wanneer ze een boodschapje doen in de stad. Dat vergroot jouw herkenbaarheid enorm.
Jij bepaalt waar je zichtbaar bent
Met online marketing is het vaak lastig om een specifieke doelgroep te targeten. Het is niet onmogelijk, maar het lukt je nooit om exact die mensen te bereiken die je wilt bereiken. Met buitenreclame ligt dit anders. Jij bepaalt immers precies waar je zichtbaar bent. Misschien wil je wel juist de mensen targeten in een druk winkelcentrum of zij die van het openbaar vervoer gebruikmaken. Mogelijkheden in overvloed. Jij bent in controle. Zo ben je in staat om jouw boodschap te tonen op plekken waar traditionele media vaak niet zichtbaar is. Een slimme manier om je doelgroep te vinden en de interesse te wekken.
Heel snel meer bereik creëren
Weet je wel hoeveel mensen er in het weekend door het winkelcentrum lopen? Soms wel duizenden! Stel je eens voor dat je bij zoveel mensen tegelijkertijd zichtbaar kunt zijn. Met buitenreclame kan dit. Zeker als je een aantrekkelijke campagne start. Maak gebruik van een beeld dat de aandacht trekt, blijft hangen en de interesse wekt. Zo vergroot je in één klap je bereik en maak je jouw boodschap direct aan duizenden mensen kenbaar. Dat maakt buitenreclame niet alleen zeer effectief, maar ook nog eens een duurzame methode om zo snel mogelijk meer mensen te bereiken en langdurig de aandacht vast te houden.