Franchise? Zo weet je ook de lokale markt aan te spreken
Ben je een franchise ondernemer? Dan is het belangrijk om de lokale markt aan te spreken. De mensen die echt in de buurt van jouw franchise wonen. Dit zijn immers de mensen die je wilt bereiken. Door juist hen te targetten, ontdek je meer over de wensen van de lokale bevolking en ontdek je zelfs hoe lokale mensen over jouw bedrijf denken.
Benieuwd hoe je de lokale markt als franchise ondernemer kunt aanspreken? Hier volgen enkele tips.
Zet buitenreclame in
Buitenreclame omvat ongelooflijk veel verschillende reclame-uitingen. Eigenlijk kun je hier alles onder scharen wat je buiten tegenkomt. Van posters en billboards tot lichtmastreclames en gevelreclame. De impact van buitenreclame op de lokale markt als franchiser is enorm. Er zijn verschillende bedrijven waar je bij terecht kunt om een goede campagne op te zetten. NPB Media buitenreclame is daar een van.
Buitenreclame heeft verschillende voordelen. Het grootste voordeel is dat je direct opvalt. Als je kiest voor een goed opgezette campagne op een strategische plek, dan zal dit direct de aandacht trekken van de lokale bevolking. Bovendien kunnen ze er niet omheen. Waar digitale advertenties nog geblokkeerd kunnen worden, kunnen mensen zich niet afwenden van buitenreclame.
Door de kracht van herhaling - de lokale bevolking blijft jouw boodschap immers tegenkomen - blijft de boodschap bovendien veel langer hangen. Dit vergroot de herkenbaarheid van jouw franchise onderneming enorm.
Goed contact met de klant
Hoe kan je jezelf onderscheiden als franchise ondernemer binnen de lokale markt? In de eerste plaats door het contact met de klant hoog te houden. Dit betekent ook dat je op andere manieren jouw stem laat gelden. Overweeg bijvoorbeeld om lokale goede doelen of bedrijven te sponsoren. Dit is een goede manier om jouw naam groter te maken binnen de omgeving en het sociale karakter van je onderneming te tonen.
Probeer ook zoveel mogelijk actief te zijn bij lokale events. Onderzoek bijvoorbeeld of je een standje kunt regelen op een lokale markt. Hier kun je flyers en brochures uitdelen aan de mensen die dicht bij jouw franchise wonen en simpelweg in gesprek gaan. Hoe dichter je bij de doelgroep gaat staan, hoe beter.
Werk samen met andere franchise ondernemers uit de buurt
Samen sta je sterker dan alleen. Dat geldt ook zeker voor ondernemers. Probeer daarom eens de krachten te bundelen met andere franchise ondernemers uit de buurt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een lokaal magazine te ontwerpen met verhalen over de franchisers in de buurt. Dit biedt elke franchiser uit de regio de mogelijkheid om een stukje te delen en door de krachten te bundelen, kost dit ook veel minder geld, tijd en moeite.