Besteed online marketing uit om je omzet te verhogen

Het aantal organisaties wat ervoor kiest om haar online marketing uit te besteden aan een externe partij groeit. Bedrijven zien het belang van online marketing, nu het percentage online aankopen van Nederlandse consumenten steeds verder oploopt. De verwachting is dat deze trend in ieder geval tot 2027 aan zal houden. Lastig aan online marketing is het feit, dat dit tal van verschillende vormen kent. Denk aan het versturen van nieuwsbrieven, het aangaan van de interactie via sociale media en bijvoorbeeld het inzetten op zoekmachine optimalisatie om het aantal bezoekers op een website te doen laten verhogen. Bij zoekmachine optimalisatie geldt dat dit uit verschillende onderdelen bestaat: je zou hierbij bijvoorbeeld zelf nieuwe content aan je website toe kunnen voegen en linkbuilding uitbesteden aan een externe partij. In dit artikel lees je meer over de voordelen die het uitbesteden van online marketing jouw organisatie kan bieden.

Nut en noodzaak van het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie

Er zijn verschillende redenen te bedenken, die het inschakelen van een extern linkbuilding bureau ten behoeve van je zoekmachine optimalisatie zo interessant maken. Denk bijvoorbeeld aan het gegeven, dat veel organisaties de kennis en expertise momenteel zelf niet in huis hebben om linkbuilding op te kunnen pakken. Een verkeerde aanpak kan een zeer negatief effect hebben op de prestaties van je website in de zoekmachine. In plaats van dat de vindbaarheid van een website verbetert, plaatst bijvoorbeeld Google deze steeds lager in de zoekresultaten.

Zorg voor een gestructureerd aanpak bij zoekmachine optimalisatie

Bij de keuze voor de toepassing van online marketing, meer specifiek zoekmachine optimalisatie, is het essentieel te zorgen voor een gestructureerde aanpak. Start bijvoorbeeld met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dit draagt bij aan het achterhalen van de zoekwoorden die veel gebruikt worden door mensen die binnen de doelgroep van je bedrijf vallen. Een marketingbureau kan je helpen zo’n zoekwoordenonderzoek uit te voeren; zij beschikken niet alleen over de kennis hiervoor, maar ook over verschillende professionele tools. Op basis van dit zoekwoordenonderzoek kun je vervolgens de volgende stappen zetten. Dit kan linkbuilding zijn, maar bijvoorbeeld ook het toevoegen van nieuwe content aan je website.

Mix verschillende vormen van online marketing met elkaar

Zoekmachine optimalisatie helpt je meer bezoekers naar je website te trekken om zo de omzet te verhogen. Er zijn echter meer mogelijkheden om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Denk ook aan de mogelijkheid om bestaande klanten nog eens terug te laten keren, door hen op nieuwe producten en aanbieden te wijzen in een periodieke nieuwsbrief. Of denk aan het gebruik van kanalen op sociale media om de interactie aan te gaan met de doelgroep van je bedrijf. Ook hierbij kan een marketingbureau je ondersteunen; van het bedenken van ludieke content, tot het creëren van relevante infographics.

Lees meer over: