Van reisbureau-eigenaar naar makelaar

Op 3 april is Ron Geesink gestart als franchisenemer bij Beste Prijs MakelaarsDe OpbodMakelaar voor regio Vechtdal, Hardenberg en omliggende gemeenten. De afgelopen periode heeft Ron een studie gevolgd en is ingewerkt door verschillende collega’s uit het hele land.

Voor Ron is dit een nieuwe uitdaging nadat reisbureau Geesink vorig jaar is verkocht. “Meer dan 25 jaar heeft bij dit familiebedrijf een correcte bemiddeling door eerlijk en kundig advies altijd voorop gestaan. Door deze bemiddelingsfunctie en grote interesse in woningen was het een logische stap om voor de makelaardij te kiezen. Ron is een echte ondernemer en hij is dan ook zeer tevreden dat hij gaat samenwerken met een franchiseformule die past bij zijn ambities. Door deel uit te maken van de landelijke organisatie van Beste Prijs Makelaars - De OpbodMakelaar kan Ron alle tijd besteden aan contact met zijn klanten en verkopen van woningen en worden contracten en juridische afhandeling hiervan door de organisatie uitgevoerd”, vertelt Meaux Hermans namens de franchiseformule.

2 verschillende formules

De franchiseformule kent 2 concepten, Ron legt uit: “De Beste Prijs Makelaars formule laat zich kenmerken door de traditionele manier van huizen verkopen, met een vraagprijs, een goed doordacht verkoopplan en professionele presentatie. De OpbodMakelaar formule begint echter met een lagere vanaf prijs. Doordat de prijs lager is volgen er vaak meer reacties en kunnen potentiële kopers na een bezichtiging een bieding doen op de website van De OpbodMakelaar. Doordat er meer interesse en interactie plaatsvindt vanwege de lagere vraagprijs is gebleken dat de uiteindelijke verkoopprijs net zo hoog kan uitvallen als de beoogde vraagprijs. Ik adviseer de verkoper in een eerste kennismakingsgesprek welke formule het beste past bij de woning en de doelgroep ervan.”

Ron stelt in overleg samen met de klant een verkoopplan op, hij vertelt hierover: “Dit begint bij eerst goed naar de klant te luisteren en de doelgroep van de te verkopen te bepalen. Om zo uiteindelijk op de juiste wijze een huis of appartement te presenteren op onze eigen website, Funda, Jaap, Huislijn en diverse sociale media. Hiervoor laten wij een professionele fotoserie, eventueel een film en Virtual Reality tour en (interactieve) plattegronden maken en vanzelfsprekend schrijven wij een pakkende verkooptekst, waarbij het uitgangspunt is dat de woning goed gevonden gaat worden op het internet.”

“De eerste klanten hebben zich inmiddels geconformeerd aan Ron en we gaan ervan uit dat er nog vele gaan volgen!”, aldus Meaux. 

Bekijk ook