Techone lijft telecombedrijf Belcentrale in

Investeerder Techone lijft telecombedrijf Belcentrale uit Rotterdam in. Door zich aan te sluiten bij Techone wil Belcentrale een volgende groeistap maken.

Met de overname van het Rotterdamse Belcentrale versterkt Techone haar positie in de ICT-markt. Belcentrale is een MKB-leverancier voor alle niet-bedrijfsspecifieke telecom- en IT-diensten. Door deze aankoop neemt Techone haar eerste telecombedrijf over.

Volgens de directie van Techone past de overname van Belcentrale binnen de strategie van de onderneming: “We hebben de ambitie om de komende jaren uit te groeien tot een leidende onderneming op de Nederlandse markt in de sectoren IT-infrastructuur, telefonie en beveiliging. De overname van Belcentrale past bij onze doelstelling.”

Belcentrale is in 2006 opgericht en levert sindsdien telefonie en IT-diensten aan meer dan 18.000 bedrijven. Het bedrijf zal verder gaan onder het merk van Digihero. De directie van Belcentrale en de Chief Financial Officer (CFO) zijn vervangen. De technische directieleden blijven wel lid van het nieuwe MT. Karim Bourjila zal voortaan als CEO leiding geven aan Digihero. “Het nieuwe merk zal zich meer gaan richten op het geven van een goede service en persoonlijke relaties. Elke klant krijgt een eigen accountmanager, waar ze met al hun vragen of opmerkingen terecht kunnen”.

Karim Bourjila, CEO van Digihero, vervolgt: “Ik zie ernaar uit om Digihero naar het volgende succesvolle hoofdstuk te leiden. We willen uitgroeien tot de alles-in-één ICT leverancier voor het MKB, zowel in Nederland als in het buitenland. Op dit moment zijn we bezig om de eerste klanten in Duitsland over te zetten naar Digihero. En door aan te sluiten bij Techone krijgt Digihero toegang tot kennis en kapitaal om haar dienstverlening verder uit te breiden en haar klanten nog beter van dienst te zijn.”

De dienstverlener op gebied van cloud en telecommunicatie werd tijdens het aankoopproces begeleid door Capitalmind.
 

De alles-in-één partner voor MKB bedrijven met een standaard ICT-vraagstuk.