Satebar wordt franchiseformule

Restaurantketen Satebar is deze maand begonnen met het franchisen van haar Indonesische foodformule. Op deze manier biedt Satebar (potentiële) franchisenemers de kans hun eigen vestigingen te openen en exploiteren, zodat de keten landelijk verder kan uitbreiden. 

In 2005 opende oprichter Wai Man Lo de eerste vestiging van Satebar in Rotterdam, waarmee hij authentieke Indonesische gerechten aan de man bracht. Ondertussen is Satebar uitgegroeid tot een keten met 6 vestigingen in Nederland. 

Met de toetreding van Dick Nijland – die werkervaring bij onder meer Ahold opdeed – tot de organisatie heeft Satebar een expert op het gebied van franchise en vastgoed binnengehaald. Nijland ziet een glansrijke toekomst voor Satebar tegemoet: ‘‘Satebar heeft een zeer onderscheidende formule en met de huidige 6 vestigingen is er reeds een uitstekend trackrecord met een geweldige fanbase opgebouwd. We ontvangen momenteel al veel aanvragen van klanten om Satebar te kunnen franchisen; dat maakt de beslissing om tot franchiseformule over te gaan een stuk gemakkelijker.”

Over Satebar

Anders dan de naam wellicht doet vermoeden wordt er bij Satebar niet alleen saté geserveerd, maar kan de klant van verschillende exotische vlees- en kipgerechten genieten die de Indonesische keuken rijk is. 

Voorbeelden van populaire gerechten die op de menukaart prijken zijn: Sate Ayam Kacang, loempia’s, Daging Rendang en Gado Gado. Gasten kunnen hun maaltijd ter plaatse nuttigen, maar ‘take away’ behoort ook tot de mogelijkheden.

Bekijk ook