Nieuwe Aziatische fastserviceformule in franchise

Momenteel zijn er een tiental kandidaat-franchisenemers en is het team bezig met diverse locaties. Rond de maanden juli en augustus starten de eerste stores. Afgelopen weekend is het team samen met een aantal betrokken partners naar Londen gevlogen om nog meer inspiratie op te doen. Deze trip was ook het officiële startsein voor de nieuwe organisatie.

Een aantal jonge studenten start met een Aziatische fastserviceformule. De initiatiefnemers van de nieuwe formule staan onder leiding van Boris van Leeuwen. Hij heeft naast zijn studie commerciële economie als leidinggevende bij Vitaria Eeterij Family IJburg  in Amsterdam ervaring opgedaan met franchise en fast food. 

De horecaondernemer Wim Markwat heeft Boris geënthousiasmeerd om zijn vernieuwende ideeën niet in Amerika maar in Nederland te verwerken in de Aziatische natural food formule. Het franchiseconcept is gebaseerd op Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden.

Jong team

“Er komt klein, jong team onder leiding van Boris. Zij werken nauw samen met een groot aantal partners die allemaal hun eigen inbreng, specialiteit en kennis aandragen”, vertelt een woordvoerder van de formule. 

De nieuwe naam van de franchiseketen wordt binnenkort onthuld. In het logo is een &-teken opgenomen. De initiatiefnemers hebben zich laten inspireren door concepten als Bluestone Lane, Two Hands, Westville en Leon uit steden als New York, Los Angeles, Londen, Parijs.

“Voor de franchisenemers en de medewerkers is totale bevlogenheid een must. Daarbij is maatschappelijke betrokkenheid het uitgangspunt. Het volledige team van een store zal in de lokale omgeving  actief zijn. Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken”, vertelt de woordvoerder. 

Begeleiding franchisenemers

“Het actief begeleiden van de franchisenemers is het fundament voor de nieuwe franchiseorganisatie. De nieuwe wetgeving vraagt van de franchisegever meer ondersteuning en een actieve begeleiding. Bij het nieuwe concept wordt in opdracht van een kandidaat-franchisenemer een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. De nieuwe franchiseorganisatie presenteert dus geen verwachtingen, toezeggingen, prognoses en vergelijkingen”, aldus de woordvoerder.