MOOI en Parfumswinkel bundelen hun krachten

Nieuwe samenwerking in beauty- en parfumeriemarkt

Per heden bundelen MOOI en Parfumswinkel hun krachten. De grootste parfumerie-franchiseorganisatie en de derde online speler in de parfumeriemarkt gaan samen verder als Dutch Beauty Group. Ze blijven ieder wel onder hun eigen naam opereren en de huidige aandeelhouders blijven betrokken. Door optimalisatie van logistiek en distributie en hun kennis van de offline- en online parfumeriemarkt verwacht Dutch Beauty Group dat de gezamenlijke omzet met 15% per jaar zal stijgen.

Verkoop via winkels en online

Op dit moment biedt MOOI haar beautyproducten en -diensten aan via 41 fysieke winkels in Nederland. Parfumswinkel daarentegen is grotendeels online georiënteerd en bedient via zijn website meer dan 250.000 klanten in Nederland, België en Duitsland. ‘Door onze krachten te bundelen versterken wij onze positie in de markt. Wanneer we onze offline en online kennis van de markt combineren kunnen we beter inspelen op de behoeften van onze klanten’, aldus Dorian Hofs, mede-eigenaar van Dutch Beauty Group.

Planning

De komende maanden zal de samenwerking verder vorm krijgen. Dutch Beauty Group gaat investeren in IT. De focus zal liggen op automatisering, logistiek en omnichannel. ‘We zullen gesprekken voeren met leveranciers over het uitbreiden van de logistiek. Ook gaan we onderzoeken hoe we onze franchisenemers kunnen ontzorgen op het gebied van data en voorraadbeheer’, aldus Jory Hofs, mede-eigenaar van Dutch Beauty Group.