Etos en franchisenemers eens over online verkopen
Etos heeft een meerjarige overeenkomst bereikt met haar franchisenemers over online verkopen. De afgelopen maanden hebben de drogisterijketen en het bestuur van de Vereniging van Etos Franchisenemers een gezamenlijke visie op de toekomst ontwikkeld. Daarbij is het uitgangspunt dat de verkoop in de winkel en de online verkopen elkaar over en weer versterken. Eerder heeft Ahold Delhaize dochter Gall & Gall ook al een overeenkomst gesloten met haar franchisenemers over e-commerce.
Online omzet
“Etos en haar franchisenemers gaan samen de waardevolle inzichten uit de online verkoop gebruiken om winkels en assortimenten nog aantrekkelijker te maken voor Etos-klanten. Tegelijkertijd kan Etos nu beter inspelen op de behoefte van klanten, waar en wanneer het hen het beste uitkomt”, vertelt een woordvoerder namens de franchiseformule.
Franchisenemers delen straks mee in de online omzet. Ook zijn er afspraken gemaakt over de Etos-gerelateerde omzet bij eventuele toekomstige online groei-initiatieven.
Daan Lunter, voorzitter van de Vereniging van Etos Franchisenemers met 253 leden: ”De kennis en ervaring van onze medewerkers op de winkelvloer zijn belangrijk voor het succes van de nieuwe Etos webshop. Wij zijn dan ook blij dat we nauw betrokken worden bij de nieuwe webshop en dat wij nu samen goede afspraken hebben gemaakt met Etos.”
Saskia Egas Reparaz, algemeen directeur van Etos: “We willen dat iedere klant tevreden de deur uitgaat. Dat geldt ook voor de nieuwe webshop. Onze franchisenemers gaan daarbij gelukkig helpen en daarom ben ik erg tevreden met de overeenstemming die bereikt is. Gezamenlijk kunnen we meer klanten blij maken. Ik dank de Vereniging, mijn voorganger Jan-Derek Groenendaal en het Etos-team voor hun betrokkenheid bij het sluiten van deze overeenkomst.”