Deense formule Normal komt naar Nederland

De Deense discountketen Normal gaat in Nederland uitbreiden. In mei wordt in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht de 1e Nederlandse vestiging geopend. In de winkels wordt onder andere persoonlijke verzorgingsproducten, drogisterij-artikelen, make up, food & beverages, en een klein assortiment home en deco producten en dierbenodigdheden verkocht. 

In hun expansieplannen worden zij begeleid door Koelewijn & Partners. Marjolein Boshuizen, consultant bij Koelewijn & Partners, was vorige week een paar dagen in Denemarken om de plannen te bespreken: “Normal heeft een fris en eigentijds winkelconcept neergezet met zeer aantrekkelijke consumentenprijzen. Daarnaast wordt er in hun communicatie een ruime portie humor gebruikt.  Hierdoor ontstaat een vernieuwend winkelconcept waar met name een jonge klantengroep graag op af komt. De passie waarmee deze formule door de medewerkers van het hoofdkantoor in Skanderborg internationaal in de markt wordt gezet, werkt zeer aanstekelijk!”

Normal bestaat sinds 2013 en heeft inmiddels 84 winkels in Denemarken. Vorig jaar opende het in Zweden de eerste winkel, nadat er in het jaar daarvoor in Noorwegen ook reeds een tiental vestigingen zijn neergezet.

Koelewijn & Partners helpt al sinds 1988 franchisenemers én franchisegevers in iedere branche en elke ontwikkelingsfase met advies en hands-on ondersteuning om de volgende stap te nemen voor nog meer succes.