Bestellen via de 'Hubo helpt WhatsApp' succesvol
Coronacrisis aanjager van succes WhatsApp
Eind 2019 startte DGN retail, franchisegever van Hubo, met een WhatsApp pilot. Eén centraal telefoonnummer om advies van lokale Hubo-vakmensen snel, direct en op afstand aan te kunnen bieden, via een makkelijke en veelgebruikte tool.
De pilot was een succes, inmiddels maken ruim 130 Hubo-franchisenemers gebruik van WhatsApp voor contact met hun klanten. DGN blijft het project verder uitrollen, zodat straks alle Hubo ondernemers van de tool gebruik kunnen maken.
Desiree van den Hoogen, Online Marketeer bij DGN retail: “Onze eerste insteek was om klushulp nog toegankelijker te maken, om zo dicht mogelijk bij de klant te komen en de drempel zo laag mogelijk te maken voor Hubo-klanten. Als een klusser vastloopt met een klus, dan kunnen ze gemakkelijk de hulp en kennis van de Hubo-vakman inroepen. Echter gedurende de coronacrisis zien we dat klanten ook steeds meer gebruikmaken van de WhatsApp tool om bestellingen door te geven. Inmiddels zitten we op zo’n 500 bestellingen per WhatsApp, per dag!”
DGN zag na het uitbreken van corona begin 2020 direct een flinke toename in het aantal WhatsApp gesprekken. Sommige franchisenemers halen op dit moment ruim 60% van hun omzet binnen via WhatsApp. Die winkels hebben inmiddels een personeelslid volledig op het bijhouden van de verzoeken via WhatsApp gezet.
Over Hubo
Met ruim 200 winkels, vakmensen, montage aan huis en een lokale webshop is Hubo één van de grootste en meest ervaren spelers in de doe-het-zelf branche in Nederland. De belofte ‘Hubo helpt’ richt zich op een toekomst waarin de klant niet altijd de tijd én kennis heeft om het zelf te doen. Hubo is er om een helpende hand toe te steken: doe het zelf, doe het samen of laat het doen.