Anne&Max één van de veertig meest inspirerende organisaties van Nederland!

Anne&Max heeft de 35e plek veroverd in de lijst van De Inspirerende 40. Extra bijzonder is dat dit het enige horecabedrijf is tussen de meest inspirerende organisaties van Nederland. Deze erkenning onderstreept hun inzet voor duurzaamheid en toegankelijkheid - twee kernwaarden die dagelijks worden uitgedragen. Daarnaast is oprichter Wobbe van Zoelen opgenomen in de Food100, als één van de meest invloedrijke voedselveranderaars van Nederland.

De Inspirerende 40, een jaarlijks onderzoek uitgevoerd door Synergie, belicht de organisaties die Nederlanders het meest inspireren, met dit jaar extra aandacht voor betaalbaarheid en duurzaamheid onder het thema 'door de barrière'. Organisaties zoals Vinted, Dille&Kamille, en HEMA bewijzen dat duurzame producten voor een breed publiek toegankelijk kunnen zijn. Anne&Max staat trots in dat rijtje. Oprichter Wobbe van Zoelen vertelt: "Dit is wel een bijzondere lijst om in te staan! Natuurlijk werken we elke dag hard aan onze missie, maar we zien dat vooral als onze eigen verantwoordelijkheid. Dat consumenten dit inspirerend vinden, is voor mij ongelofelijk mooi."

Planeetaardige impact

Vorig jaar behoorde Anne&Max al tot de Ones2Watch, een groep veelbelovende organisaties die snel aan bekendheid wint. Dit jaar staat Anne&Max in de top 40 van meest inspirerende organisaties van Nederland, en dat is geen toeval. Bij Anne&Max worden elke dag kleine geluksmomenten gecreëerd, terwijl er goed wordt gezorgd voor alles wat dat geluk mogelijk maakt, vanuit hun planeetaardige visie.

De menukaart van Anne&Max is toekomstgericht, met verantwoorde dranken en gerechten die goed zijn voor de planeet én voor de gast. Wist je dat de biologische koffie van Anne&Max direct trade uit Peru komt? Er wordt rechtstreeks samengewerkt met koffieboeren voor de beste kwaliteit én een eerlijke prijs. Met het streven om 95% van de omzet van biologische producten te laten komen en een ruime keuze aan vega(n) opties, wordt ervoor gezorgd dat gasten altijd met een goed gevoel kunnen genieten van elke maaltijd.

Blik op de toekomst

Anne&Max is trots om tussen een aantal van zulke grote, internationale namen in De Inspirerende 40 te staan. Dat het als enige horecabedrijf deze erkenning krijgt, bewijst dat de inspanningen op het gebied van duurzaamheid en planeetaardige keuzes écht opvallen. Dit motiveert de organisatie om door te gaan met het laten zien dat een duurzaam en smaakvol menu, in combinatie met warme gastvrijheid, ook in de Nederlandse horeca een blijvende impact kan maken. Volgens Wobbe van Zoelen: "Anne&Max blijft zichzelf vernieuwen om gasten betaalbare, planeetvriendelijke keuzes te bieden. De sterke band met de gasten motiveert om de missie, de wereld een beetje beter maken, elke dag voort te zetten."

Met de plek in De Inspirerende 40 is Wobbe van Zoelen ook opgenomen in de Food100 van 2024; een lijst met de 100 meest invloedrijke voedselveranderaars van Nederland. Beiden zijn een mooie erkenning van de dagelijkse inzet. Anne&Max hoopt zo een positieve verandering teweeg te brengen in hoe er over eten en drinken wordt gedacht. Niet alleen de gasten, maar ook de bredere horeca-industrie wil Anne&Max zo inspireren. De organisatie blijft innoveren en groeien, altijd met dezelfde missie: een huiskamer zijn voor de gasten, waar kleine geluksmomenten centraal staan. Eén kop koffie tegelijk, met een grote glimlach erbij!

Over Anne&Max

Bij de huiskamers van Anne&Max kan je op ieder moment van de dag terecht om zorgeloos te komen genieten. Of je nou voor huisgemaakt ontbijt, lunch, een high tea of een kop koffie komt: je kan erop vertrouwen dat alles wat je ziet en proeft met zorg is uitgekozen. Al bijna 20 jaar selecteert Anne&Max al haar producten volgens een planeetaardige visie, waarin niets ten koste mag gaan van iets of iemand anders. Zo werken ze alleen samen met producenten die behoud van mens en natuur hoog in het vaandel hebben staan. Denk aan de direct trade samenwerking met de koffieboeren uit Peru, werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, de samenwerking met Natuurmonumenten om meer producten van lokale bodem te halen en de samenwerking met Lowlander om met elk verkocht Cool Earth Lager biertje bij te dragen aan het Nederlandse project Zeegrasherstel. Zodat alles wat goed smaakt bij Anne&Max, ook goed voelt.

Meer weten over de franchise? Bekijk dan de formulepresentatie via onderstaande knop.