Flyers kunnen het succes van je bedrijf bepalen

Een flyer is een soort papieren advertentie die is ontworpen voor een brede verspreiding. Flyers worden vaak op openbare plaatsen opgehangen of verspreid. Ze worden ook aan particulieren uitgedeeld of zelfs per post bezorgd. Het doel van de verspreiding ervan is om het bewustzijn over iets te promoten of te vergroten. Ze worden veel gebruikt omdat het maken van flyers een goedkope methode is. Dit komt omdat ze gewoon een eenvoudige drukpers nodig hebben. Het wijdverbreide gebruik van flyers als vorm van communicatie begon in de 18e eeuw tot de 20e eeuw. In de jaren negentig nam hun toch al populaire gebruik aanzienlijk toe door de beschikbaarheid van meer drukkerijen. Met slechts een computer en een printer kunnen goedkope flyers in zwart-wit worden afgedrukt. De populariteit van flyers is in de jaren 2010 echter grotendeels vervangen door flyers te bestellen via online print services. In deze moderne tijd kunnen moderne bedrijven flyers drukken direct nadat een klant een bestelling heeft geplaatst.

Wanneer worden flyers gebruikt?

Individuen, bedrijven, organisaties of zelfs overheden gebruiken flyers voor vele doeleinden. Ze kunnen worden gebruikt om reclame te maken voor een evenement, zoals een concert, een optreden in een nachtclub, een festival of een politieke bijeenkomst. Ze kunnen ook worden gebruikt om een ​​bedrijf te promoten. Ze kunnen ook beschikbare diensten informeren, zoals een restaurant of massagesalon. Sociaal gezien kunnen ze ook worden gebruikt om anderen te overtuigen een bepaalde sociale, religieuze of politieke boodschap te accepteren. Flyers zijn ook gebruikt in gewapende conflicten. De verspreiding van propaganda folders in de lucht is bijvoorbeeld een voorbeeld van een strategie die is gebruikt als onderdeel van psychologische oorlogsvoering.

Waarom zou je flyers uitdelen?

Flyers zijn een efficiënte en goedkope manier om met je doelgroep te communiceren. Flyers kunnen snel worden gedrukt. Hiermee bereikt je boodschap in korte tijd een groot aantal mensen. Je kunt ook het formaat kiezen dat het meest geschikt is om de informatie over te brengen die je wilt overbrengen. Veel mensen bestellen bijvoorbeeld A5-flyers omdat ze enorm groot zijn en opgevouwen kunnen worden. Je kunt echter ook probleemloos tussen A3 en A7 bestellen. Daarnaast heb je een ruime keuze aan materialen. Ze kunnen gemaakt zijn van gerecycled papier als je je zorgen maakt over het milieueffect van papierproductie. Je kunt ook houtvrij satijn of metallic papier gebruiken om op te vallen tussen andere bedrijven.

Hoeveel lay-out opties heb je?

Uiteraard heb je de volledige controle over de opmaak van je flyer. Er zijn een verscheidenheid aan verschillende opties voor je beschikbaar die sommige bedrijven aanbieden. Je kunt ervoor kiezen om aan één of beide zijden te bedrukken. Je kunt ook kiezen voor een prachtige afwerking om je flyers nog meer op te laten vallen. Het is aan jou om te bepalen of je wilt dat de flyers glanzend, mat of andere beschikbare opties zijn. Je hoeft ontwerpen alleen online in te dienen. Vervolgens worden de eindproducten in een mum van tijd naar je toegestuurd. Hoe beter de flyers zijn, hoe duurder ze zullen zijn. Denk er dus goed over na.

Lees meer over: