Rabobank: Online Retail is een van de snel groeiende trend in Retail

De Rabobank Retail Update van september 2021 geeft een overzicht van alle belangrijke trends en ontwikkelingen binnen de Nederlandse retailsector. Zo wordt aangetoond dat de omzet van online retail in het tweede kwartaal met liefst 17 procent is gestegen. In de eerste 6 maanden van 2021 zijn er maar liefst 10.340 webshops bijgekomen.  Rabobank geeft commentaar op de 5 kern thema's die centraal staan in de structureel en fundamenteel veranderende retailsector;  Fushion, Verticale integratie & Smart data, Omnichannel & Technologie, Samenwerking en Markt & Concurrentiepositie. Rabobank geeft bij Markt & Concurrentiepositie aan; " De coronapandemie versterkt en versnelt de fundamentele transitie van retail. Het is erg kwetsbaar dat de retail afhankelijk is van één ver weg gelegen regio voor de inkoop. Nu worden containerprijzen bijna vertienvoudigd. Dit geeft reden voor een aantal bedrijven om de inkoop te spreiden over verschillende regio's."