Jumbo neemt Smulweb over
Jumbo heeft het voornemen om het voedings- en receptenplatform Smulweb over te nemen. “Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb, die een verrijking betekent naast de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app. Door deze aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen. Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Jumbo zal de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen”, vertelt een woordvoerder namens Jumbo.
Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.
“De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie”, aldus CEO Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten.
Smulweb is zowel in 2016 als 2017 uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. “Smulweb en Jumbo delen dezelfde passie voor lekker en gezond eten,” zegt eigenaar/directeur Michiel Slegt van Smulweb. “Bovendien hebben we in Jumbo de ideale groeimotor voor Smulweb gevonden. Gezamenlijk kunnen we dit platform nóg groter laten groeien en voor iedereen in Nederland de mooiste recepten beschikbaar maken.”