Nieuwe eigenaren van Kaldi Tilburg en Helmond: Een spannende toekomst voor deze koffieliefhebbers
Amoi Lee, Aldwin Sanders en Jurgen van den Noort zijn per 1 juli 2024 de trotse nieuwe eigenaren van Kaldi Tilburg. Vanaf 1 september 2024 worden Aldwin Sanders en Amoi Lee tevens eigenaar van Kaldi Helmond. Met hun diverse achtergronden in horeca, vastgoed en arbeidsbemiddeling, en hun gezamenlijke passie voor koffie en thee, hebben zij zich gestort op deze spannende uitdaging. We bespreken hun achtergrond, hun plannen voor de vestigingen en de toekomst van Kaldi.
Kun je ons wat meer vertellen over de overname van de twee Kaldi vestigingen?
Per 1 juli zijn we actief vanuit de vestiging in Tilburg en per 1 september wordt de vestiging in Helmond overgenomen. De vestigingen zullen de aandacht van ons alledrie krijgen, waarbij de regionale particuliere en zakelijke markt vanuit de reeds bestaande vestigingen verder wordt uitgebouwd.
Wat heeft jullie doen besluiten om deze specifieke Kaldi vestigingen over te nemen?
We waren oorspronkelijk op zoek naar een locatie in Eindhoven, maar we vonden het lastig om een passend pand te vinden. Tijdens gesprekken met Hans Tietema (eigenaar Kaldi koffie & thee) kwam het idee naar voren om de winkels in Tilburg en Helmond over te nemen. Via deze twee overnames kunnen we alvast de markt en de organisatie leren kennen, waarbij we zeker niet uitsluiten dat in de toekomst ook nog in Eindhoven een nieuwe vestiging van Kaldi wordt geopend.
Wat maakt Kaldi aantrekkelijk voor jullie als ondernemers?
Kaldi combineert detailhandel met een proeflokaal, wat ons erg aanspreekt. Daarnaast biedt de Kaldi-formule ook mogelijkheden om de zakelijke markt te gaan benaderen. Wij vinden dat de Kaldi-formule goed bij ons aansluit en gelukkig was de klik wederzijds. Kaldi is een soft franchise principe, waardoor we zeker ook nog eigen inbreng hebben. Daarnaast worden we door Kaldi op tal van vlakken ontzorgd. We zijn nog steeds zelf de ondernemer, die zelf verantwoordelijk is om er een succes van te maken.
Kun je ons meer vertellen over de veranderingen in de inrichting van de vestigingen? Welke nieuwe elementen kunnen klanten verwachten in de vernieuwde winkels?
Kaldi Tilburg bestaat al bijna 15 jaar en we willen de huidige vestiging verder uitbouwen. Wij zijn gevestigd in een monumentaal pand met een sfeervolle huiskamer als proeflokaal. Dit willen we verder gaan combineren met een winkel, zodat het volledige Kaldi-aanbod van koffie, thee, espressomachines en accessoires kan worden gepresenteerd aan onze klanten en gasten. Helmond is een echte koffie- en theespeciaalzaak en daar zien we zeker ook mogelijkheden om meer met horeca te gaan doen (onder andere op ons mooie terras én in de winkel). Daarnaast gaan we actiever aan de slag met de verkoop van espressomachines, waarbij we ook de regionale zakelijke markt niet vergeten. Begin volgend jaar gaan we de winkel in Tilburg en Helmond ombouwen naar de nieuwe Kaldi-formule. Dit geeft ons de tijd om eerst de klanten en de markt goed te leren kennen.
Hoe denk je dat de klanten zullen reageren op de geplande veranderingen in de vestigingen?
We verwachten zeker positieve reacties. De winkel in Tilburg zit in een straat met veel doorloop, wat ideaal is. We willen meer aanbod brengen en daarnaast ook meer als speciaalzaak gaan fungeren. Daarbij hechten we waarde aan het geven van een goed, passend advies aan onze klanten over de koffie, thee, espressoapparaten en koffiezetsystemen. Als extra service kiezen we ervoor om de apparaten bij de klanten thuis te gaan installeren. Klanten mogen tevens de apparatuur in de winkel testen en uitproberen, wat alleen maar voordelen biedt in het adviestraject.
Wat zijn jullie toekomstplannen voor de Kaldi vestigingen?
Het bieden van service en het geven van een goed advies is essentieel voor ons. We willen er zijn voor de echte koffie- en theeliefhebbers. Klanten zoeken tegenwoordig ook steeds meer op internet naar koffie- en theeproducten. We zijn dan ook voornemens om een eigen webshop op te starten zodat klanten online kunnen bestellen en koffie en thee thuisbezorgd kunnen krijgen voor als ze even niet in de gelegenheid zijn om onze winkel te bezoeken.
Wat vinden jullie belangrijk in de klantenervaring bij Kaldi?
De klant moet keuze hebben, zowel in koffie als thee. Dat geldt ook voor de espressomachines en koffiezetsystemen. We hebben verschillende merken in onze winkels staan om te proberen. We willen de klant verrassen met verschillende smaken en een breed assortiment. Persoonlijk advies is cruciaal, dus we nemen de tijd om naar de klant te luisteren.
Wat zijn jouw favoriete producten in het Kaldi assortiment?
Jurgen houdt van melkproducten zoals cappuccino en latte en wil deze producten er goed uit laten zien. Zijn collega's zijn liefhebbers van pure koffie en streven naar de perfecte espresso.
Hoe zorg jij ervoor dat jouw vestigingen zich onderscheiden van andere koffiebars?
Dat begint met luisteren naar de klant en klanten laten proeven en ervaren, met een focus op service, klantgerichtheid en gastvrijheid.
Wat zijn jullie plannen op langere termijn voor verdere groei en ontwikkeling binnen de Kaldi franchise?
We hebben de wens om een passende locatie in Eindhoven te vinden; een groeiende en bloeiende stad met veel koffie- en theeliefhebbers. Die willen we ook graag kennis laten maken met kwaliteitskoffie en thee van Kaldi!
Geïnteresseerd in de Kaldi formule? Klik dan op onderstaande knop voor meer info.
