Non-Food Business to Business

Ook in het bedrijfsleven zijn non-food franchiseformules onmisbaar. Wil jij als franchisenemer het bedrijfsleven voorzien van non-food-producten, zoals promotiemateriaal, bedrijfskleding en inktpatronen? Kijk dan verder voor een franchiseformule in de branche van Non-Food Business to Business die op zoek is naar jou!

Business to Business marketingtrends

Door de ontwikkelingen in de technologie zijn er verschillende nieuwe kanalen en methoden tot stand gekomen voor de Business to Business marketing. Hierdoor is er sprake van een ontwikkeling in personalisering en maatwerk. Bedrijven kunnen hiermee het contact en de relatie met hun klanten verbeteren. Hierbij gaat het om klantgerichte benaderingen, zoals accountmarketing en de inzet van big data. Op deze manier kun je de potentiële klanten beter bereiken met de juiste boodschap.

Hierbij een aantal voorbeelden van technieken die je kan gebruiken in het marketingplan in de Business to Business sector:

Mobile first is een strategie waarbij het webdesign wordt afgestemd op gebruikers van mobiele apparaten. De potentiële klanten binnen de sector van Business to Business voeren namelijk steeds vaker werkzaamheden via hun smartphones uit. Met mobile first realiseer je dus dat de consument gemakkelijk toegang krijgt tot jouw website via hun smartphone. 

Account based marketing is het uitvoeren van gerichte marketingacties, dus op de vooraf gekozen profielen. Hierbij wordt doelgericht marketingtechnieken ingezet op DMU (Decision Making Unit) leden, met als gevolg het genereren van leads. 

Tegenwoordig kun je achter heel veel informatie van de consument komen, zoals de zoekgeschiedenis, CRM-informatie over eerdere aankopen en interactie met de klantenservice. Deze gegevens moet je verzamelen, interpreteren en verrijken, want dan kan je jouw marketingactiviteiten ontwikkelen om op de consument in te spelen. Dit wordt data gedreven marketing genoemd. 

Wat is jouw profiel voor de branche Non-Food Business to Business?

Uiteraard is het in elke sector belangrijk dat je een passie hebt voor het ondernemerschap. In deze branche moet je zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken. Bij een aantal formules moet je ook financiële, operationele en commerciële taken uitvoeren, bijvoorbeeld bij Pirtek. Natuurlijk is het ook van groot belang dat je klant- en servicegericht bent. Een netwerk in de branche is ook een voordeel. 

Wat bieden franchiseformules in de branche Non-Food Business to Business jou?

  • Een bewezen formule.
  • Ondersteuning van de organisatie op het gebied van onder andere marketing, administratie en het opstellen van investerings- en exploitatiebegrotingen.
  • Trainingen en coaching
Meer weergeven