s.Oliver
Formule
Wat klein begon met Bernd Freier in Würzburg, Duitsland, is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd merk met meer dan 9.300 verkooppunten in meer dan 40 landen. s.Oliver is één van de grootste lifestyle- en fashionbedrijven van Europa en staat bekend om zijn kwalitatief hoogwaardige mode en accessoires voor het hele gezin. Centraal in hun collecties staan stijl, kwaliteit, details en een goede prijs. Het concern genereerde in 2023 een omzet van meer dan 1,2 miljard euro en is wereldwijd werkgever van ongeveer 5.000 medewerkers.
Het brede aanbod omvat labels zoals QS, comma, Liebeskind Berlin en Copenhagen Studios, naast eigen labels zoals Black Label, Red Label en s.Oliver Junior. Deze zijn zowel online als in fysieke winkels verkrijgbaar. Het Benelux-hoofdkantoor is gevestigd in Maastricht-Airport, waar een team van ruim 200 medewerkers dagelijks met passie aan het merk werkt. Daarnaast beheert s.Oliver meer dan 20 eigen (outlet)winkels in Nederland en België en werkt het samen met wholesale-partners in de regio.
Waarom s.Oliver Franchise aantrekkelijk is?
Met een ervaren en vast team vanuit het hoofdkantoor in Maastricht-Airport, bestaande uit visual merchandisers, accountmanagers en een productteam, wordt de franchisenemer volledig ondersteund op het gebied van inkoop, bedrijfsvoering en verkoopstrategie. Door jarenlange ervaring heeft s.Oliver een flexibel franchiseconcept met een aantal vaste onderdelen:
- Een sterke en duurzame samenwerking tussen s.Oliver en de franchisenemer. Ze helpen bijvoorbeeld met het zoeken naar de juiste locatie, het opstellen van het businessmodel voor de financiering, en het onderhandelen met de verhuurder.
- Een intensief training- en onboardingprogramma, zodat de franchisenemer vanaf dag één succesvol kan zijn.
- Ondersteuning op het gebied van operations, logistics, marketing én customer service.
- Authentiek en modern storedesign dat aansluit op de merkidentiteit van s.Oliver.
- Met twaalf hoofdcollecties per jaar is er constante vernieuwing van het productaanbod in de winkel, waardoor een brede doelgroep aangesproken wordt.
Herken jij jezelf hierin?
De ideale franchisenemer is tussen de 25 en 55 jaar oud en beschikt bij voorkeur over retailervaring. Affiniteit met fashion is een must.
- Een afgeronde mbo- of hbo-opleiding en een flinke dosis ondernemerschap.
- Bij voorkeur woont de franchisenemer in het gebied van de vestiging. De franchise-winkels bevinden zich op de beste verkeerslocaties in (middel)grote steden en stadsdeelcentra.
- Een beschikbaar eigen vermogen van minimaal 50.000 euro.
- Niet-concurrerende nevenactiviteiten zijn toegestaan in overleg met s.Oliver, mits deze activiteiten nooit meer dan 30% van de tijd in beslag nemen in verhouding tot de franchiseactiviteiten.
Neem jij de stap naar succes met s.Oliver?
Met een sterk merk, een bewezen formule en uitgebreide ondersteuning biedt s.Oliver een unieke kans om de ondernemersdroom waar te maken. Of de franchisenemer nu al ervaring heeft in de retail of een nieuwe uitdaging zoekt in de modewereld, s.Oliver staat klaar om te begeleiden op weg naar succes. Wie meer wil weten over de mogelijkheden, kan vandaag nog contact opnemen met het team en ontdekken hoe zij deel kunnen uitmaken van de s.Oliver-familie. Samen bouwen ze aan een succesvolle toekomst.
Publicaties
Marktplaats
Nieuw te openen
