Lekkerland zorgt voor succes bij Yo!

Op het randje van 2019 opende YO! op Rotterdam Centraal Station en wat een succes! “Een opening die we niet konden realiseren zonder alle inspanningen van Lekkerland”, aldus Yvonne Veerman Category Manager bij Lagardère Travel Retail.

Een teamprestatie van Lekkerland om dit in een kort tijdsbestek voor elkaar te krijgen. Begin september kwam namelijk pas de mededeling vanuit Lagardère Travel Retail – eigenaar van travel foodservice formules – dat zij een sushiconcept wilden openen.

“Bij Lekkerland wisten we dat dit een uitdaging ging worden, maar we reageerden enthousiast en omarmden het als een kans.” Patrick van Leijenhorst is nog niet zo lang Category Manager Foodservice bij Lekkerland en kreeg meteen een flink project voor zijn kiezen. Samen met Mike Verdonschot, Sales Support bij Lekkerland, en de rest van het team pakten ze alle aspecten van de voorbereidingen gedegen op. Vol energie stoomden ze YO! klaar voor de opening.

Patrick: “Leveranciers, producten, inregelen… dat gaan we doen! Wereldwijd kent YO! al veel vestigingen, maar in Nederland moest het personeel nog getraind worden. YO! heeft veel producten, die wij in ons assortiment opnamen.” Mike vult aan: “De complete financiële voorbereiding kost ook tijd. Tussen het eerste contactmoment en het eerste levermoment gebeurt zoveel meer dan wat velen denken. Ons fijnmazige distributienetwerk is voor de locatie van YO! op een centraal station bijna een voorwaarde te noemen. Daar komt bij dat de manier van werken erg snel verloopt. Dat is precies waar Foodservice om draait: vandaag bestellen, morgen leveren”, weet Patrick. “Door het voortdurend meedenken, de snelheid en de openheid bouw je een sterke klantrelatie op. Zo hebben YO! en Lekkerland allebei de drive om te willen gaan en daarom passen we zo goed bij elkaar.”

“Ik ben ervan overtuigd dat Foodservice blijft groeien. Een voorbeeld als YO! bewijst wat we ook voor andere, al dan niet vergelijkbare formules, kunnen betekenen. Als er dan vol lof over Lekkerland gesproken wordt, geeft dat alleen maar nieuwe energie.” Mike vult daarop aan: “YO! is een interessante en verfrissende klant voor Lekkerland, met al onze mogelijkheden voor nieuwe ultravers-concepten.”

Lekkerland bestaat al meer dan 60 jaar. Wij zijn uitgegroeid tot een (food)servicepartner met een uitgebreid assortiment in food en non-food én ruim 90.000 verkooppunten in 6 Europese landen. Wij zijn dé convenience-specialist voor ondernemers die hun klanten gemak willen bieden.