ESPRIT

'To bring color to the world in inspiring unexpected ways’

Who we are

1968, San Francisco. Doug and Susie Tompkins zijn trotse oprichters van het merk ESPRIT. De ongedwongen stijl, authenticiteit en een easy-going leven, vormen het hart van de filosofie van het merk. Deze positieve waarden manifesteren zich op elk niveau, van een relaxte tailoring tot aan de duurzame kwaliteit, het gebruik van natuurlijke materialen en verantwoorde productie. 

De collecties van ESPRIT zijn anno 2018 beschikbaar over meer dan 40 landen wereldwijd waarvan onder andere 20 E-shops, 837 franchise stores, 666 retail stores, 3200 SIS en meer dan 6000 wholesale verkooppunten. 

Het bedrijf is beursgenoteerd in Hongkong sinds 1993 en heeft haar hoofdkantoren in Duitsland en Hongkong.  

Why with us

Het ESPRIT franchise concept biedt een mono-brand store business model met een sterke en duurzame samenwerking tussen ESPRIT en de franchisenemer. Met twaalf hoofd collecties per jaar is er constante vernieuwing van het productaanbod in de winkel. 

ESPRIT heeft de ambitie om uit te groeien tot de beste casual familie fashion brand met een uitstekende prijs – kwaliteit verhouding. Door het opnemen van trends en vernieuwing in kleur, kwaliteits-stoffen en perfecte kwaliteit weerspiegelt ESPRIT de positieve lijfspreuk ‘We want to make you feel good to look good’. 

Met een positionering als gatekeeper in het premium segment spreekt ESPRIT een brede doelgroep aan. De verbinding met de klant ‘onze friend’ heeft grote focus, daarnaast streeft ESPRIT er naar op altijd het beste product voor de beste prijs te bieden.

De franchise winkels bevinden zich op de beste traffic gebieden van (middel) grote plaatsen en stadsdeelcentra.

What we offer

Met een ervaren vast team vanuit het hoofdkantoor bestaande uit visual merchandisers, area managers en een product team zult u worden ondersteund op het gebied inkoop, bedrijfsvoering en verkoopstrategieën.

Door jarenlange ervaring heeft ESPRIT een stevig franchise concept staan met een aantal vaste onderdelen bestaande uit

  • 360 customer oriented marketing mix
  • Authentiek store design volgens brand code 
  • Operations logistics, marketing en customer service support
  • Opbouw van vaste klanten kring middels loyaliteits kaart ‘onze friends’
  • Omnichannel services programma

Bent u geïnspireerd geraakt en klaar voor een succesvol partnership? CONTACT US!

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2000
Aantal vestigingen
70
Waarvan franchise
49