Hoe kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen?

Thinking inside the box, zo kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen. “Door simpelweg te kijken naar wat we wél konden leveren in de Covid-19 periode waren we in staat om ons businessmodel deels aan te passen, te verbeteren en potentiële omzet voor onze franchisenemers toe te voegen”, vertelt Wobbe van Zoelen, oprichter van de franchiseformule.  

“Naar mijn inzicht is het beste van de afgelopen periode dat de tijdelijke focus heel helder en relatief simpel was; Hoe kunnen we onder de huidige omstandigheden toch nog omzet blijven behalen, waarbij elke euro meegenomen is? De oplossingen dienden typisch Anne&Max te zijn, direct bij te dragen aan de omzet (van de franchisenemer), makkelijk implementeerbaar, aan te sluiten op onze normen en waarden en bij te dragen aan onze lange termijnstrategie”, aldus Wobbe.

Nieuwe productgroep 

“Al jaren vroegen onze gasten om ontbijtjes voor thuis, een High tea op locatie of een lunch voor een speciale gelegenheid. Daarnaast was het voor Anne&Max een lang gekoesterde wens om ‘een online webshop’ toe te voegen aan ons concept. De mooie producten, maar dan thuis (bezorgd) en online te bestellen om op een gewenst tijdstip af te halen. De absolute favoriete producten van onze gasten zijn (naast onze club sandwich) de ontbijt- lunch- en High tea planken. Hierbij ontwikkelden wij verschillende boxen waarin we deze producten mooi konden presenteren en zo de Anne&Max beleving die wij niet konden geven in onze vestigingen, ook thuis kon worden ervaren. Dit bleek een geweldig succes en zo ontstond in korte tijd een nieuwe productgroep en onderdeel van ons bedrijf; de Anne&Max boxen. Niet alleen worden de boxen nu besteld om te bezorgen, maar ook worden ze afgehaald en worden ze zelfs besteld door bedrijven”, vertelt Wobbe.