De SLA franchiseformule

Droom jij ervan om je eigen fast-casual saladebar te beginnen? Wil jij met SLA goed, gezond en lekker eten voor iedereen bereikbaar maken? Dat kan! SLA gaat verder uitbreiden met nieuwe vestigingen in Nederland en daarbuiten en zoekt daarom ondernemende en gemotiveerde franchisenemers die de passie voor gezond eten en duurzaamheid delen.

In 2013 ontdekten Nina en Jop wat goed eten doet met je lijf, leden en gemoed. Goed eten, doet goed voelen. En dat kan zonder concessies te doen in gemak en smaak. 

Die ervaringen wilden zij graag met de wereld delen en dus begonnen ze SLA.  Een biologische saladebar met voedzame en lekkere salades en andere creatieve gezonde gerechten. Voor een eerlijke en toegankelijke prijs. Als een familiebedrijf werken ze elke dag, samen, met een gemotiveerd team om het bedrijf in te zetten voor positieve verandering. 

De franchiseformule SLA 

SLA is een biologische saladebar met rijke gerechten vol smaak, vitamines, proteïnen en allerlei ander lekkers voor een eerlijke prijs. Het menu van SLA staat vol wereldsmaken. Wat je ook kiest, it’s all good. Bekende gerechten zijn de (vegan) Killer Kapsalon salade met geroosterde zoete aardappel en ingelegde rode kool, de Middle Feast salade met shakshuka, oven-baked falafel met bieten en een dressing van sojayoghurt, knoflook & citroen en natuurlijk de Great Green Protein met tempeh tamari, babyspinazie en quinoa.  

SLA opende haar eerste restaurant in 2013 in Amsterdam en is in hard tempo gegroeid naar een bedrijf met nu 13 vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Haarlem. SLA is pionier op het gebied van healthy, plantbased fast-casual en heeft daarmee een sterke naam opgebouwd in de markt. 

SLA heeft een strakke operatie, een bekend merk en een goed doordacht menu. Vanuit de intrinsieke drive om de wereld een beetje beter en gezonder te maken, streeft SLA elke dag weer, naar een goed verhaal over alles wat ze doen en serveren

Wat maakt de franchiseformule SLA onderscheidend? 

De franchiseformule van SLA onderscheidt zich door het feit dat ze plantaardige maaltijden (salades, bowls en wraps) met overwegend biologische ingrediënten (momenteel zo'n 90%) aanbieden voor hele toegankelijke prijzen. Alle recepturen worden door de hoofd chef van SLA ontwikkeld en vanuit de centrale keuken iedere dag weer vers geleverd aan de restaurants. Alle inkoop wordt centraal geregeld, waardoor SLA hele scherpe inkoopprijzen kan realiseren ondanks dat ze nooit concessies doen op kwaliteit. SLA streeft naar een goed verhaal voor alle producten en ingrediënten om samen de wereld een stukje beter te maken.  

Franchisen bij SLA 

SLA is inmiddels een gevestigde formule met 13 vestigingen en ruim 8 jaar ervaring. Door een strakke en goed georganiseerde organisatie helpt SLA de franchisenemer op het gebied van inkoop, menumanagement, marketing, financiën, operatie en verdere ontwikkeling van de formule. De andere voordelen van franchisen bij SLA zijn:

•    Ondersteuning bij selecteren en aanhuren pand.
•    Ondersteuning bij ontwerp, verbouwing en inrichting SLA vestiging.
•    Centrale inkoop en samenstelling van formuleproducten.
•    Marketing, verkoopbevordering, reclame en promotie.
•    Kwaliteitsbewaking- en borging van formulebeheer.
•    Innovatie van formulebeheer, assortiment, dienstverlening en automatisering.

Als franchiseondernemer word je optimaal ondersteund bij de opbouw en exploitatie van jouw SLA vestiging. Je bent als franchisenemer echt zelfstandig ondernemer en geniet tegelijkertijd van alle voordelen van een grotere organisatie.  

De geschikte SLA franchisenemer 

Ben je ondernemer of heb je de ambitie om te starten als ondernemer? Heb je ervaring en/of affiniteit met horeca en wil je samen met ons de wereld een beetje beter en gezonder maken? Voldoe je daarnaast aan onderstaande criteria? Dan komen we graag in contact:

•    Leeftijd tussen de 20 en 45 jaar oud
•    Minimaal MBO niveau 
•    Ervaring in de Horeca en/of Retail
•    Een absolute must is interesse/passie voor gezond eten en duurzaamheid

Het verhaal van de SLA franchise 

De SLA franchise is ontstaan vanuit een onbevredigd verlangen naar makkelijk beschikbaar gezond eten. In 2013 ontdekten Nina en Jop, wat gezond eten doet met je lijf, leden en gemoed. Goed eten doet goed voelen en het is ook nog eens heel lekker. Die ervaring wil SLA delen met de wereld en daarmee was het ontstaan van SLA een feit. Als trots familiebedrijf werken ze elke dag samen met een gemotiveerd team om SLA in te zetten voor een positieve verandering. 

Missie SLA

Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. SLA wil de impact op de aarde verlichten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. En dat lukt behoorlijk! 
Met plantaardige ingrediënten in de hoofdrol, een praktische zero-waste keuken en eerlijke samenwerkingen zetten ze belangrijke stappen. En iedereen die SLA eet, doet daaraan mee. Gewoon aan tafel, met je bord. Alles voor een kleine impact op de wereld en een grote impact op jezelf. 

Visie SLA 

SLA wil van gezond eten de nieuwe norm maken. We maken enorm lekkere maaltijd-salades zodat je helemaal vergeet hoe goed en gezond het is. Bij SLA krijg je zin in lekker eten, samen met je verlangen naar een gezonde en duurzame levensstijl. SLA maakt het makkelijk en leuk om gezond te eten maar gaat verder dan alleen maar het eten op je bord. SLA geeft om de planeet en dat zie je terug in de zero-waste policy en hun omgang met plastic. Alleen samen kan SLA werken naar die groene revolutie. One salad at a time. 

Kernwaarden van SLA

  • Puur
  • Toegankelijk
  • Ontwikkeling
  • Inspiratie

Doestellingen op kort, middellange en langere termijn? 

SLA wil goed, gezond en lekker eten voor iedereen bereikbaar maken. Om dit te realiseren gaat SLA flink groeien met een flink aantal nieuwe vestigingen in Nederland en op langere termijn ook in de rest van Europa. We richten ons daarbij op steden met minimaal 100.000 inwoners en zoeken vestigingen in of rondom de stadscentra.

Trends & Ontwikkelingen op de markt 

Convencience oftwel ‘gemak’, is al jaren "de" trend binnen de Nederlandse food servicemarkt. De consument is steeds meer op zoek naar makkelijke en snelle oplossingen voor de dagelijkse maaltijden. Eén van de belangrijkste trends die daarmee samenhangt is de exponentieel groeiende bezorgmarkt. Zeker binnen de Randstad is het bezorgen van maaltijden inmiddels een belangrijk deel van de business geworden. De producten van SLA zijn zo ontwikkeld dat ze zeer geschikt zijn voor bezorging, zodat we optimaal kunnen profiteren van deze trend. 

Consumenten kiezen bovendien steeds vaker bewust voor gezonde en duurzame concepten. Het verhaal achter de gerechten en ingrediënten wordt steeds belangrijker en langzaam wordt iedereen zich bewust van het feit dat gezond eten de basis is voor een gelukkig leven. 

Een andere belangrijke ontwikkeling is dat de Nederlandse consument steeds kritischer wordt over de kwaliteit van het eten en ook bereid is daarvoor te betalen. De informatievoorziening en kennis over voedsel neemt steeds verder toe, waardoor ook de verwachtingen van consumenten steeds hoger worden. 

De SLA formule geeft volledig invulling aan de belangrijkste ontwikkelingen in de foodservicemarkt en is klaar om het aantal vestigingen sterk uit te breiden. 
 

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2021
Aantal vestigingen
13
Waarvan franchise
0
Entreegeld
€ 10.000
Jaarlijkse fee
9.5%
Totale investering
€ 165.000
Eigen vermogen
€ 30.000