Formule
De SLA franchiseformule
In 2013 ontdekten Nina en Jop wat goed eten doet met je lijf, leden en gemoed. Goed eten, doet goed voelen. En dat kan zonder concessies te doen in gemak en smaak. Die ervaringen wilden zij graag met de wereld delen en dus begonnen ze SLA. Een biologische saladebar met voedzame en lekkere salades en andere gezonde gerechten.
De franchiseformule SLA
SLA is een biologische saladebar met rijke gerechten vol smaak, vitamines, proteïnen en allerlei ander lekkers voor een eerlijke prijs. Het menu van SLA staat vol wereldsmaken. Wat je ook kiest, it’s all good. Bekende gerechten zijn de (vegan) Killer Kapsalon salade met geroosterde zoete aardappel en ingelegde rode kool, de Middle Feast salade met shakshuka, oven-baked falafel met bieten en een dressing van sojayoghurt, knoflook & citroen en natuurlijk de Great Green Protein met tempeh tamari, babyspinazie en quinoa.
De gezonde franchiseformule opende haar eerste restaurant in 2013 in Amsterdam en is in hard tempo gegroeid naar een bedrijf met nu 13 vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Haarlem. SLA is pionier op het gebied van healthy, plantbased fast-casual en heeft daarmee een sterke naam opgebouwd in de markt.
SLA heeft een strakke operatie, een bekend merk en een goed doordacht menu. Vanuit de intrinsieke drive om de wereld een beetje beter en gezonder te maken, streeft SLA elke dag weer, naar een goed verhaal over alles wat ze doen en serveren
Behoefte aan gezonde en betaalbare voedselopties
Nina en haar partner Jop (de bedenkers van het het franchiseconcept SLA) voor de uitdaging van het vinden van gezonde, betaalbare voedselopties. Zo besloten ze een plek te creëren waar mensen terecht konden voor gezond eten. Hun idee vond al snel weerklank bij een publiek dat snakte naar smakelijk en voedzaam eten.
"Er was een echte behoefte aan een gezonde fast-casual plek in Nederland," zegt Nina. SLA groeide snel en nu hopen ze Europa te veroveren als de go-to-plek voor plantaardige maaltijden. Door middel van bijna afvalvrije praktijken en het aanbieden van ultraverse gerechten, hopen ze bij te dragen aan de overgang naar een duurzamere manier van leven.
Groei doormiddel van franchising
In hun streven naar groei, liepen Nina en Jop echter tegen enkele hindernissen aan. "We wilden altijd met eigen kapitaal groeien," vertelt Nina. "Maar dat betekende vaak een pas op de plaats maken, jezelf geen salaris uitkeren en hard werken, ondanks de stress. Alle uitdagingen, inclusief de pandemie, hebben ons geholpen om ons franchiseconcept te verfijnen."
Ze geloven sterk in de kracht van lokale ondernemerschap en zien franchising als de ideale manier om SLA uit te breiden. Door hun kennis te delen, hopen ze een plantaardige voedingswijze als nieuwe standaard te vestigen.
SLA biedt franchisenemers de mogelijkheid om deel uit te maken van een gepassioneerde groep mensen die zich inzetten voor een duurzamere samenleving en een gezondere levensstijl.
Publicaties
Kerncijfers
€490.000