Marlies Schoneveld start als Yarden uitvaartondernemer

Marlies Schoneveld start op 1 mei als franchisenemer onder de naam Yarden & Schoneveld Uitvaartzorg Hoorn en omstreken. De nieuwe Yarden franchisenemer is geen onbekende in de uitvaartbranche. Ze runt al 3 jaar haar eigen uitvaartonderneming Marlies Schoneveld Uitvaartbegeleiding in dezelfde regio. 

Na een carrière in de financiële wereld maakte Marlies -na een persoonlijk verlies- de overstap naar het uitvaartvak. “De begeleiding van deze uitvaartverzorger maakte toen zo’n indruk op me, dat ik dit vak met andere ogen ging bekijken. Ik besloot dat ik dit ook wilde doen en ben de opleiding tot uitvaartverzorger gaan volgen. Inmiddels ben ik alweer een paar jaar als uitvaartondernemer aan het werk.” 

Samenwerken met Yarden

Als zelfstandig ondernemer kent Marlies Schoneveld het klappen van de zweep in deze branche. “Er zijn de laatste jaren zoveel uitvaartondernemers bijgekomen”, vertelt ze. “De concurrentie is groot, maar mijn passie voor dit vak is groter: daarom heb ik besloten om de samenwerking aan te gaan met Yarden. Een stevige organisatie waar ik op kan bouwen, waardoor ik nog beter kan blijven doen, wat ik het liefste doe: mensen helpen in een emotionele periode zodat ze goed afscheid kunnen nemen. Want een goed afscheid helpt mensen echt verder.” 

Onderscheidend

Marlies vindt het niet moeilijk om zich te onderscheiden in haar regio. “Ik ben een echte netwerker, leg makkelijk contact. Dat is best een pré in deze branche. Hoe meer mensen mij kennen en weten wat ik doe en vooral hoe ik het doe, hoe vaker ik gebeld word. En natuurlijk, elke uitvaartverzorger luistert naar de wensen van de familie en kan een uitvaart organiseren. Het onderscheid zit wat mij betreft in er echt zijn, met oog voor details, de tijd nemen voor de nabestaanden en een oprechte klik hebben met de familie.”

Ben Buitelaar, Manager Franchise, vertelt: "Wij zijn blij en trots dat Marlies met Yarden wil samenwerken. Marlies is een enthousiast en empathisch mens en een goede ondernemer. Ze is bekend in en met de regio. Dat vinden wij belangrijk. Onze franchisenemers zijn altijd lokaal dichtbij. Wij wensen haar veel succes bij het uitbouwen van haar bedrijf.”

Bekijk ook