Hoe levert een campagne McDonald’s 6.200 sollicitaties op?

McDonald’s heeft meer dan 1.000 vacatures voor nieuwe medewerkers. Afgelopen weekend boden 184 McDonald’s restaurants door heel Nederland Het Sollicitatie Menu aan. 

Door het bestellen van een Sollicitatie Menu kregen sollicitanten niet alleen een McDonald’s menu aangeboden, maar konden zij ook direct een Restaurant Manager spreken over een mogelijke (bij)baan als Crewlid. En dit bleek populair: de campagne die 2 weken duurde en opriep om vooral langs te komen, leverde bijna 6.200 sollicitaties op.

De 20.000 medewerkers van McDonald’s in Nederland ontvangen en helpen wekelijks miljoenen gasten in de 245 McDonald’s restaurants. Door de snelle groei van de formule in Nederland en door de introductie van nieuwe services is extra versterking nodig. 

Krapte op de arbeidsmarkt

“Door de krapte op de arbeidsmarkt is het een uitdaging voor ons en onze ondernemers om het aantal medewerkers mee te laten groeien met ons toenemende aantal gasten. Met Het Sollicitatie Menu hebben we deze uitdaging op een creatieve wijze opgepakt, die echt bij de doelgroep past”, aldus Marjolein Reijs, Director Human Resources & Training bij McDonald’s Nederland. 

“In de twee weken durende campagne, met het afgelopen weekend als hoofdgerecht, hebben we in korte tijd veel belangstellenden kunnen laten zien dat het werk als Crewlid niet alleen leuk, flexibel en afwisselend is maar dat je hier ook ervaring mee opdoet waarmee iemand zijn of haar CV kan verrijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan samenwerken in een divers team, sociale vaardigheden opdoen en gastgericht zijn, maar ook aan de vele mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met cursussen en opleidingen. We zijn blij met alle positieve reacties en kijken ernaar uit om onze nieuwe collega’s op de werkvloer te verwelkomen!”

Bekijk ook