Omzetgroei bij Simon Lévelt
Simon Lévelt meldt dat de omzet van haar Nederlandse winkels een totale groei liet zien van 8,39% in 2015. “Naast koffie- en theespecialisten zijn we bij Simon Lévelt ook retailondernemers. Dat betekent dat je snel moet reageren op veranderend consumentengedrag. Zo wordt koffie- en theedrinken tegenwoordig beleefd als een ‘quality moment’. Een klein verwenmoment en cadeautje voor jezelf: thuis, op het werk of onderweg. Trends waar we met het productaanbod snel op inspelen. Met succes zo blijkt, want in 2015 steeg zowel de koffieomzet als de theeomzet met 11,2%”, vertelt een woordvoerder van de formule.
Clicks en bricks
“Nogal wat retailketens hebben te laat de switch naar het online verkoopkanaal gemaakt of hebben zelfs helemaal de internetboot gemist. Het grote voordeel van onze formule is dat we onze klanten zowel het 24 uur online winkelgemak bieden met de webshop, als ook een echte koffie- en theebeleving in de winkel. Cruciaal, want bij koffie en thee gaat het om zien, ruiken en proeven”, aldus de woordvoerder.