Kippie-formule lanceert Vissie

Krijgsman Retail Services (KRS) is het moederbedrijf achter de bestaande winkelketen: Kippie, met inmiddels 58 winkels door heel Nederland. In april lanceert KRS een nieuwe formule, genaamd Vissie. De pilotstore van Vissie opent op 8 april in Barendrecht. In winkelcentrum Carnisse Veste kunnen klanten vanaf dan iedere dag genieten van allerlei kant-en-klare visproducten.

Het idee ontstond spontaan. ‘Tijdens ons wekelijks overleg op kantoor spraken wij gekscherend over een vis-variant van onze formule’, vertelt Sanne Hofman, namens KRS. ‘Het begon als een grap, maar al snel werden al mijn collega’s enthousiast. De naam was dan ook snel bedacht.’ 

De Kippie-formule staat al als een huis, daar wordt op voort geborduurd. Productkennis en ervaring is opgedaan in verschillende winkels door verschillende medewerkers van KRS.

Kant-en-klaar, mét beleving

Vissie is kortgezegd een vis-variant van de Kippie-formule. Net als bij Kippie draait alles om gemak voor de consument. Het assortiment van Vissie zal bestaan uit kant-en-klaar producten. ‘Over het assortiment is goed nagedacht. Het idee is natuurlijk niet in 1 minuut ontstaan, daarna is het balletje gaan rollen.’ vertelt Sanne. De formule is onderscheidend op het gebied van assortiment (voornamelijk gemaksproducten) en beleving in de winkel. Denk aan producten als verschillende belegde broodjes, kant-en-klare maaltijden, visloempia’s en vele gebakken producten.

Net als bij Kippie, zullen bij Vissie ook de bekende pannen verkocht worden. De Vissiepannen zijn elektrisch en kun je vullen met alle producten naar wens. De producten zijn kant-en-klaar dus hoef je enkel op te warmen in de elektrische pan. Ideaal voor een (kleinschalig) feestje thuis!

Franchiseformule

Vissie is een nieuwe franchiseformule. De winkel in Barendrecht wordt in eerste instantie geëxploiteerd door de keten zelf, maar zal later worden gerund door een franchisenemer. ‘Het zijn natuurlijk rare en onzekere tijden voor ondernemers. Je opent nu niet zomaar een nieuwe winkel. Toch zien wij deze tijd ook als een tijd voor nieuwe kansen. Deze nieuwe franchiseformule biedt perspectief en zorgt voor energie!’ aldus Sanne Hofman.